Název předmětu | Grafická komunikace |
---|---|
Kód předmětu | KTE/KGK@ |
Organizační forma výuky | Konzultace |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 3 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Tento předmět vás seznámí se základními principy zobrazování grafické informace včetně historických souvislostí vzniku počítačové grafiky jako oboru. Nedílnou součástí teoretické přípravy pro tento předmět je také znalost základních kompresních metod a formátů vektorových i rastrových, včetně programového vybavení umožňujícího práci s těmito dvěma základními formáty grafických dat. Praktická část předmětu je zaměřena na reálnou práci s vybranými programy pro rastrovou a vektorovou grafiku, prezentačními programy a jejích technickým příslušenstvím, včetně vypracování praktické seminární práce s možností samostatného vytvoření logotypu.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Nácvik pohybových a pracovních dovedností
|
Výstupy z učení |
Cílem předmětu je rozvinout kompetence a znalosti zaměřené na: - popsat pojem komunikace, vymezit jednotlivé druhy komunikace a určit vzájemné vztahy jednotlivých typů komunikace, - vyjmenovat druhy a typy grafické komunikace, - rozlišit pojem vizualizace dat a infografika, - popsat základní druhy a prvky infografiky, - vyjmenovat použití jednotlivých typů a metod vizualizace dat, - definovat pojem infografika a vymezit její základní prvky, - popsat vývojová stádia počítačové grafiky, - orientovat se v základních principech zobrazování grafické informace včetně historických souvislostí vzniku počítačové grafiky jako oboru, - popsat základní kompresní metod a formátů vektorových i rastrových, - vyjmenovat základní rastrové formáty a orientovat se v práci s nimi, - orientovat se v nabídce dostupných programů pro tvorbu a editaci rastrové grafiky, - vyjmenovat základní vektorové formáty a orientovat se v práci s nimi, - orientovat se v nabídce dostupných programů pro tvorbu a editaci vektorové grafiky, - definovat pojem digitální fotografie a popsat její hlavní paramenty.
Po absolvování předmětu získají studenti zejména tyto způsobilosti, a budou je chápat souvislosti v: - inforgrafika a její využití v praxi, - vizualizace dat a její typy, - grafická komunikace a její typy, - základní metody a přístupy k vizualizaci počítačových dat, - počítačová grafika, její vývoj a typy, - využitím kompresních metod pro rastrové obrázky, - použitím rastrových grafických formátů a jejich úprava, - orientací a používáním nejčastějších programů pro tvorbu a úpravu rastrové grafiky, - použitím vektorových grafických formátů a jejich úprava, - orientací a používáním nejčastějších programů pro tvorbu a úpravu vektorové grafiky, - zálohování grafických formátů a jejich konverzí - použitím digitální fotografie. |
Předpoklady |
Žádné speciální vstupní požadavky nejsou vyžadovány.
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Písemná zkouška, Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce), Seminární práce
Prezenční forma studia: písemná a ústní (zkouška), vytvoření seminární práce - vytvoření protokolů s výkresy, samostudium - příprava na zkoušku. Kombinovaná forma studia: písemná a ústní (zkouška), účast na tutoriálech, studium distančních opor, vytvoření seminární práce - vytvoření protokolů s výkresy, samostudium - příprava na zápočet, samostudium - příprava na zkoušku. Pro studenty s ISP (prezenční i kombinovaná forma studia) budou stanoveny, po osobní či písemné dohodě, individuální podmínky pro splnění požadavků na absolvování předmětu. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání maior (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání minor (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání maior (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání minor (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání minor (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání maior (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání maior (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání maior (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání maior (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání minor (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání minor (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání minor (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |