Název předmětu | Ergonomie a bezpečnost práce |
---|---|
Kód předmětu | KTE/KEBP@ |
Organizační forma výuky | Konzultace |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 3 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Témata: Pracovní úraz a pracovní úrazovost. Základní předpisy ČR pro oblast BOZP s akcentem na sféru školství, povinnosti zaměstnavatele a zaměstnance, žáků a zákonných zástupců. Všeobecné požadavky bezpečnosti práce, rizika, vyhledávání a identifikování rizik. Pravidla první pomoci při úrazu. Požární ochrana. Hygiena práce, ergonomie práce. Bezpečnostní značky, značení a signály. Bezpečnostní předpisy a zásady v oblasti elektrotechniky, včetně revize a kontroly ručního elektrického nářadí a spotřebičů. Pracovní prostředí a zajištění BOZP, ochranné osobní pracovní prostředky.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Projekce (statická, dynamická)
|
Výstupy z učení |
Cíle předmětu jsou zaměřeny na oblast bezpečnosti práce a ergonomie, jako důležité součásti každé lidské pracovní činnosti. Proto lze pokládat za významné, aby se studenti dokázali orientovat v dané oblasti. Součástí je jak problematika požární ochrany, tak i hygieny práce a základů ergonomie ve vztahu k pracovišti. Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: " definovat pojem pracovní úraz/školní úraz, riziko, ergonomie a související pojmy, " objasnit vztah BOZP k výukovému procesu, " vymezit oblast BOZP v Zákoníku práce a ve Školském zákoně a souvisejících předpisech, " přijímat preventivní opatření v oblasti BOZ, " vymezit oblast požární ochrany v podmínkách škol a školních zařízení, " vysvětlit význam první pomoci při úrazu, " orientovat se v oblasti ochrany před úrazem el. proudem, " vymezit ergonomii jako vědní obor, její význam pro technickou praxi, " realizovat v praxi ergonomické zásady.
Předmět je zakončen zápočtem. Po úspěšném absolvování může student pokračovat v dalším studiu. |
Předpoklady |
Nejsou definovány.
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Seminární práce, Písemný test
Absolvovat závěrečný test ISP: Studium materiálů v Moodlu Absolvovat závěrečný test |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání maior (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání maior (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání maior (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání minor (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání maior (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání minor (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání maior (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání minor (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání minor (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání minor (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání minor (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání maior (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |