| Název předmětu | Digitální technologie v předškolním vzdělávání |
|---|---|
| Kód předmětu | KTE/KDTM@ |
| Organizační forma výuky | Konzultace |
| Úroveň předmětu | Bakalářský |
| Rok studia | 1 |
| Semestr | Zimní a letní |
| Počet ECTS kreditů | 2 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Základní témata: Digitální technologie - terminologie, konkrétní příklady, posouzení vhodnosti pro využití v rámci preprimárního vzdělávání. Využití internetu v práci učitele MŠ, interaktivní tabule v MŠ, tablety a další dotyková zařízení v MŠ, další multimediální zařízení v MŠ. Algoritmy v běžném životě, možnosti rozvoje algoritmického myšlení. Software pro děti. Dětské programovací jazyky. Digitální a robotické hračky, senzory. Bezpečnost při využívání digitálních technologií v mateřské škole, ergonomie. Organizace řízených činností s digitálními technologiemi ve skupinách. Digitální koutek.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| nespecifikováno |
| Výstupy z učení |
|
Po absolvování předmětu by měli být studenti schopni: " charakterizovat vhodné digitální technologie s předpokladem pro využití na úrovni preprimárního vzdělávání, " pracovat s daty různého charakteru a na základě dat vyslovit tvrzení, " popsat problém vlastními slovy a vybrat podstatné vlastnosti předmětu či jevu pro vytvoření algoritmu, " navrhnout počítačový program v dětském blokově orientovaném jazyce k vyřešení jednoduchého problému a upravit jej pro podobný problém, " pracovat s robotickými stavebnicemi, programovat činnost robota/robotické hračky, " využívat vhodný didaktický software, " ovládat vybrané technologie, " znát ergonomické zásady využívání digitálních technologií.
|
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
|
| Doporučená literatura |
|
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: - |