Název předmětu | Didaktika techniky a praktických činností 3 |
---|---|
Kód předmětu | KTE/KDP3@ |
Organizační forma výuky | Konzultace |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | 2 |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 3 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Cílem realizace disciplíny je vybudování předpokladů pro rozvoj komplexu odborných kompetencí, potřebných pro projektování a realizaci výuky předmětů praktického charakteru. Důraz je kladen na soubor dovedností učitele nezbytný pro realizaci a plánování výuky, jejímž výstupem je realizace vybraného souboru výrobků a zpracování metodických výstupů. Výuka má inovativní a nadstavbový charakter, prohlubující schopnosti budoucího učitele v přípravě a řízení výuky s důrazem na procesní stránku výuky. Cíle: Po absolvování předmětu by měli být studenti schopni: o Organizovat výuku pro vybrané téma a následně ji realizovat v modelové situaci. o Navrhnout a zhotovit žákovský výrobek pro danou věkovou kategorii žáků. o Vytvořit a vyzkoušet si zhotovení výrobku na základě vlastního návrhu pracovního postupu. o Umět vhodně zvolit jednodušší pracovní postupy. o Umět způsoby využívat demonstrační metody ve výuce. o Ovládat správnou údržbu a ošetřování nástrojů, nářadí a pomůcek. o Orientovat se problematice správného názvosloví jednotlivých druhů nástrojů, nářadí a pomůcek, vhodných pro danou pracovní operaci. o Zná problematiku bezpečnosti a hygieny práce v podmínkách školních dílen, školních zahrad, školních kuchyní a koutků živé přírody. Základní témata: Základní didaktické kompetence učitele sekundárního vzdělávání, zaměřené na výuky praktických činností. Formy a metody výuky zaměřené na procesní stránku výuky techniky a praktických činností. Cíle výuky praktických činností zaměřených na rozvoj: žákovské praktických dovednosti, získávání praktických návyků, plánování vlastní praktické činnosti. Vhodný výběr materiálu a ekonomická rozvaha využití materiálu s důrazem na ochranu životního prostředí. Praktické ověření návrhu výuky - realizace výuky v praxi.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
Specifikace podmínek pro studenty se schváleným ISP: - minimální povinná účast 30 %, - další podmínky jsou vždy stanoveny na základě individuální dohody s vyučujícím. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství techniky pro střední školy a praktických činností pro 2. stupeň základních škol maior (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství techniky pro střední školy a praktických činností pro 2. stupeň základních škol maior (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství techniky pro střední školy a praktických činností pro 2. stupeň základních škol maior (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství techniky pro střední školy a praktických činností pro 2. stupeň základních škol minor (NA19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství techniky pro střední školy a praktických činností pro 2. stupeň základních škol maior (NA20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství techniky pro střední školy a praktických činností pro 2. stupeň základních škol maior (NA19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství techniky pro střední školy a praktických činností pro 2. stupeň základních škol minor (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství techniky pro střední školy a praktických činností pro 2. stupeň základních škol maior (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství techniky pro střední školy a praktických činností pro 2. stupeň základních škol minor (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství techniky pro střední školy a praktických činností pro 2. stupeň základních škol minor (NA20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství techniky pro střední školy a praktických činností pro 2. stupeň základních škol minor (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství techniky pro střední školy a praktických činností pro 2. stupeň základních škol minor (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |