The aim is to provide enough theoretical knowlegde and practical skills for effective teaching of IT subjects. Students are acquainted with the possibilities of methodological use of a computer in a teaching practice, with models of computer-supported education. Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - vysvětlit pojetí didaktiky informačních technologií a didaktiky informatiky na základě vztahu informačních technologií a informatiky, - z různých pohledů objasnit význam pojmu informační gramotnost a rozlišovat její úrovně, - formulovat základní principy informační společnosti a zdůvodnit různé přístupy k jejímu vymezení, - charakterizovat požadavky na vzdělávání v informační společnosti, - určit, jakým způsobem mohou ICT ovlivňovat vzdělávání, - zdůvodnit didaktické funkce ICT ve výuce, - popsat Difuzní modelu školy a jeho fáze a charakterizovat oblasti a jednotlivé identifikátory použité pro posouzení integrace ICT do chodu školy podle Difuzního modelu školy, - porovnat pojetí vzdělávací oblasti zahrnující ICT na základní a střední škole, - naplánovat výuku vhodně podpořenou ICT (včetně projektové výuky), - zhodnotit závěry mezinárodních výzkumů informační gramotnosti.
|
-
Bajtoš, J. a Pavelka, J. (1999). Základy didaktiky technickej výchovy. Prešov : PU, 148 s.
-
BLAHO, A., KALAŠ, I. (2006). Imagine Logo učebnice programování pro děti.. Praha.
-
Černochová, M., Komrska, T., Novák, J. (1998). Využití počítače při vyučování. Praha : Portál. 163 s.
-
Drlík, P., Hvorecký, J. (1992). Informatika - náčrt didaktiky. Nitra : PdF. 169 s.
-
Friedmann, Z. (2001). Didaktika technické výchovy. Brno : MU. 92 s.
-
CHRÁSKA, M. (2004). Informační technologie ve škole. In Kropáč, J. a kol. Didaktika technických předmětů : vybrané kapitoly.. Olomouc.
-
Kalaš, I. (2013). Premeny školy v digitálnom veku. Bratislava: SPN.
-
Katuščák, D., Matthaeidesová, M., Nováková, M. aj. (1998). Informačná výchova. Bratislava : Media Trade. 375 s.
-
Kmoch, P. (1997). Informatika a výpočetní technika pro střední školy. Praha : Computer Press. 228 s.
-
Kožuchová, M. aj. (1997). Fenomén techniky vo výchove a vzdelávaní v základnej škole. Bratislava : Univerzita Komenského. 160 s.
-
Kropáč, J. a Chráska, M. (2004). Výchova v obecně technických předmětech. Olomouc : VUP. 190 s.
-
Kropáč, J. (1996). Obecný obsah výuky o technických materiálech. Olomouc : Vydavatelství UP.
-
Kropáč, J. (1998). Pojetí o bezpečnosti práce ve všeobecném technickém vzdělávání. Olomouc : UP. 76 s.
-
LOVÁSZOVÁ, Gabriela, PALMÁROVÁ, Viera a CÁPAY, Martin. (2011). Didaktika programovania pre ZŠ 1: línia: didaktika informatiky a informatickej výchovy.. Bratislava.
-
Maňák, J. a Švec, V. (2003). Výukové metody. Brno : Paidó. 219 s.
-
Mošna, F. aj. (1992). Didaktika technické výchovy. Praha : UK.
-
Mošna, F. aj. (1992). Didaktika technické výchovy. Praha : UK, 297 s.
-
Mošna, F. aj. (1990). Didaktika základů techniky, 1. a 2. díl. Praha : UK.
-
Pavelka, J. (1999). Vyučovacie prostriedky v technickej výchove. Prešov : FHPV PU. 119 s.
-
Petlák, E. (2007). Pedagogicko-didaktická práca učitela. Bratislava : IRIS.
-
PETTY, G. (1996). Moderní vyučování.. Praha : Portál. 380 s.
-
RAMBOUSEK, V. aj. (1997). Práce s počítačem. Praha : Fortuna. 256 s.
-
Slavík, J., Novák, J. (1997). Počítač jako pomocník učitele. Praha : Portál. 119 s.
-
Stoffa, J. (2000). Terminológia v technickej výchove. Olomouc : VUP. 161 s.
-
Stoffová, V. a kol. (2001). Informatika, informačné technológie a výpočtová technika. Terminologický a výkladový slovník. Nitra : FPV UKF. 230 s.
-
Švec, V. a kol. (1998). Praktikum didaktických dovedností. Brno: MU, 90 s.
-
Švec, V. aj. (1996). Praktikum didaktických dovedností. Brno : PdF MU. 90 s.
-
VANÍČEK, Jiří, ČERNOCHOVÁ, Miroslava. (2015). Didaktika informatiky na startu. In STUCHLÍKOVÁ, Iva, JANÍK, Tomáš a kol. Oborové didaktiky: vývoj ? stav ? perspektivy.. Brno: MU.
-
VANÍČEK, Jiří. (2012). Informatika pro 1. stupeň základní školy: informační a komunikační technologie.. Brno: Computer Press.
|