Předmět: Didaktika informačních technologií pro primární vzdělávání

« Zpět
Název předmětu Didaktika informačních technologií pro primární vzdělávání
Kód předmětu KTE/KDIT@
Organizační forma výuky Konzultace
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 2
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Dragon Tomáš, Mgr. Ph.D., MBA
  • Dostál Jiří, prof. PhDr. PaedDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Témata: o základní didaktické kompetence učitele 1. st. ZŠ se zaměřením na informatiku a digitální technologie, o cíle výuky informatiky a digitálních technologií na 1. st. ZŠ, jejich vymezování, naplňování a evaluace; rozvoj informatického myšlení, o formy a metody výuky zaměřené na informatiku a digitální technologie, o didaktické aspekty rozvoje uživatelských dovedností spojených s ovládáním a využíváním programů a digitálních technologií (psaní textů, kreslení obrázků, užití internetu, ...) o didaktické aspekty algoritmizace a programování pro 1. st. ZŠ, o robotické učební pomůcky a jejich využití při rozvoji informatického myšlení, o plánování a tvorba školního kurikula informatiky na 1. st. ZŠ, o práce s informacemi, zpracování dat, o projekt - příprava výuky vybraného tématu zaměřeného na rozvoj informatického myšlení, o praktické ověření projektu - realizace výuky v praxi nebo formou modelového mikro-výstupu.

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu by měli být studenti schopni: o vymezit a definovat základní pojmy, jako jsou např. informatické myšlení, informační výchova, vzdělávací technologie, o uvést didaktické zásady vázané na realizaci výuky informatiky na 1. st. ZŠ, o znát současné trendy uplatňované při výuce informatiky na základních školách, a to jak metodické, tak i obsahové, o diagnostikovat prekoncepty žáků 1. st. ZŠ vázaných k informačním technologiím a získané poznatky aplikovat do procesu rozvoje nových znalostí, dovedností a postojů, o na základě rámcových a školních vzdělávacích programů analyzovat potřeby žáků a praxe v oblasti rozvoje algoritmického myšlení a programování, o umět vhodnými způsoby rozvíjet informatické myšlení u žáků 1. st. ZŠ, o integrovat interaktivní/digitální technologie do edukačního procesu na 1. st. ZŠ, o připravit výuku pro vybrané téma a následně ji realizovat v modelové situaci.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní