Vyučující
|
-
Dostál Jiří, prof. PhDr. PaedDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Hlavní témata předmětu po jednotlivých týdnech výuky: 1. Digitální technologie - terminologie, konkrétní příklady, posouzení vhodnosti pro využití v rámci preprimárního vzdělávání. 2. Využití internetu v práci učitele MŠ, interaktivní tabule v MŠ, tablety a další dotyková zařízení v MŠ, další multimediální zařízení v MŠ. 3. Algoritmy v běžném životě, možnosti rozvoje algoritmického myšlení. Software pro děti. 4. Dětské programovací jazyky 1. 5. Dětské programovací jazyky 2. 6. Digitální a robotické hračky, senzory 1. 7. Digitální a robotické hračky, senzory 2. 8. Digitální a robotické hračky, senzory 3. 9. Digitální a robotické hračky, senzory 4. 10. Bezpečnost při využívání digitálních technologií v mateřské škole, ergonomie. 11. Organizace řízených činností s digitálními technologiemi ve skupinách. 12. Digitální koutek.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Cíl předmětu: V souladu s aktuálními trendy a technologickým vývojem seznámit studenty s možnostmi rozvoje informatického myšlení a vhodnými digitálními učebními pomůckami. Dále se předmět zaměřuje na vytvoření kompetenční báze umožňující praktickou realizaci vzdělávacích aktivit v prostředí mateřských škol. Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - charakterizovat vhodné digitální technologie s předpokladem pro využití na úrovni preprimárního vzdělávání, - pracovat s robotickými stavebnicemi, programovat činnost robota/robotické hračky, - využívat vhodný didaktický software, - pracovat s daty různého charakteru a na základě dat vyslovit tvrzení, - popsat problém vlastními slovy a vybrat podstatné vlastnosti předmětu či jevu pro vytvoření algoritmu, - navrhnout počítačový program v dětském blokově orientovaném jazyce k vyřešení jednoduchého problému a upravit jej pro podobný problém, - ovládat vybrané technologie, - znát ergonomické zásady využívání digitálních technologií.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
|
Doporučená literatura
|
|