Předmět: Praktikum z programování 2

« Zpět
Název předmětu Praktikum z programování 2
Kód předmětu KTE/IPP2Q
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení + On-line aktivity
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 3
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Dostál Jiří, prof. PhDr. PaedDr. Ph.D.
  • Šaloun Petr, doc. RNDr. Ph.D.
  • Lavrinčík Jan, PhDr. DiS.
  • Klement Milan, prof. PhDr. Ph.D.
  • Basler Jaromír, PhDr.
Obsah předmětu
Témata: - vytvoření programu malování nástroje štetec, barvy, detekce levého a pravého tlačítka myši, - vytvoření programu malování nástroj sprej a techniky rozprašování barevné stopy, - vytvoření programu malování nástroj vkládání objektů (čtverec, obdélník, vlastní tvar), - vytvoření programu malování kreslení polygonů (vlastní tvar) a barevné výplně tvořené přechodem více barev, - vytvoření programu malování práce s textem v PictureBoxu (vkládání editace, opětovné možnosti editace, - grafické filtry - rotace obrázků (horizontální a vertikální flip), - grafické filtry úpravy RGB kanálů fotografie, - grafické filtry práce s grafickými modely HSL a CMYK, - grafické filtry bíločerná a odstíny šedé barvy, - grafické filtry sépia filtr, - grafické filtry - skládání vrstev typu bump map, - grafické filtry - skládání vrstev typu add darker, - grafické filtry - skládání vrstev typu add lighter, - přidělení individuálních projektů studentům.

Studijní aktivity a metody výuky
Projekce (statická, dynamická), Grafické a výtvarné činnosti
Výstupy z učení
Předmět rozšiřuje možnosti tvorby aplikací v jazyce Visual Basic .NET, jak je přednášeno v předmětu Algoritmizace a programování a Základy programování. Uvádí detailnější pohled na problematiku práce s grafikou a grafickými filtry v jazyce Visual Basic .NET. Dále se věnuje práci s modelem e.graphic a jeho techniky při navrhování grafických filtrů na moderních vícejádrových procesorech.
Po absolvování předmětu by měli být studenti schopni: - využívat a umět pracovat s ovládacím prvkem PictureBox, - orientovat se v problematice html značek a jejich využití pro tvorbu dynamických formulářů, včetně odkazů na formáty souborů pdf, tex, grafika jpeg, gif, - využívat jazyk VIsual Basic a základní ovládací prvky (Button, Label, TextBox), - znát základní principy použití objektového modelu e.graphic, - sestavovat rozsáhlejší zadání s využitím modelu e.graphic, - umět pracovat s vícevláknovými procesy v rámci modelu e.graphic, - znát principy a funkce základních grafických filtrů při práci s počítačovou grafikou, - umět pracovat s barevnými modely RGB, SMYK a HSL na počítači, - umět využít barevné modely RGB, HSL a CMYK při práci s barevnou hloubkou.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Písemná zkouška, Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce)

Autoevaluační testy pro samostatné, ale také řízené ověřování získaných znalostí a dovedností.
Doporučená literatura
  • Klán, P. (2002). WWW pro zelenáče. Praha : Neocortex.
  • Microsoft. (1999). Mistrovství v Microsoft R Visual Basicu 6.0: vyšší škola programovacích technik pro tvorbu firemních aplikací v prostředí klient-server. Praha : Computer Press, 808 s.
  • Pokorný, J. (2001). Úvod do Visual Basic.NET. Brno : Unis, 88 s.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Základy technických věd a informačních technologií pro vzdělávání (BB18) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Základy technických věd a informačních technologií pro vzdělávání (BB18) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní