Název předmětu | ITEP-Inkluze v tech. a inf. výchově |
---|---|
Kód předmětu | KTE/IIDTV |
Organizační forma výuky | Cvičení |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Po absolvování volitelného předmětu ITEP-inkluze v technické a informační výchově budou studenti schopni při realizaci výuky obecně technického předmětu zvolit obsah vzdělávání tak, aby byly vytvářeny, respektive rozvíjeny vybrané klíčové kompetence. Studenti budou prakticky seznámeni s vybranými materiálními didaktickými prostředky a budou schopni je účinně použít ve výuce. Primárním cílem je rozvoj odborných kompetencí učitele vedoucí k dovednosti navodit a efektivně řídit aktivní učební činnost žáků (zvláště učební činnost praktického charakteru, žákovské laborování) a také hodnotit výsledky této učební činnosti žáků.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Laborování |
Výstupy z učení |
"Student je schopen kvalifikovaně vymezit obsah vzdělávání tak, aby při jeho realizaci byly naplňovány stanovené kompetence (klíčové i odborné) z hlediska všech členů heterogenní vzdělávací skupiny. "Student ve vazbě na zvolený obsah výuky a složení heterogenní vzdělávací skupiny vhodně volí metody práce a didaktické prostředky. "Student v rámci vymezeného obsahu vzdělávání rozliší základní a doplňující učivo, obě kategorie účinně využije při projektování výuky s ohledem na potřeby žáků se specifickými vzdělávacími potřebami, i potřeby žáků nadaných (popřípadě u jiných typů heterogenních skupin žáků). "Student koncipuje přípravu na výuku tak, aby navozoval efektivní učební činnost žáků jak v případě žáků se specifickými vzdělávacími potřebami, tak v případě žáků nadaných (popřípadě u jiných typů heterogenních skupin žáků). "Student je schopen s ohledem na zvolené téma výuky sestavit soubor učebních úloh (teoretického i praktického charakteru) pro ověření výsledků učební činnosti jednotlivých žáků. "Student je schopen poskytnout žákům zpětnou vazbu k výsledkům jejich učení v takto realizované výuce. "Student svou přípravu realizuje formou mikrovýstupu. "Student provede reflexi vlastní pedagogické praxe s ohledem na své dosavadní schopnosti využívat aktivizační metody ve výuce obecně technického (popř. odborného technického) předmětu. Předmět vznikl v rámci projektu Inovativní vzdělávání učitelů spojením teorie s praxí (ITEP), reg. č. CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_038/0006522
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Analýza výkonů studenta
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Technika a praktické činnosti se zaměřením na vzdělávání maior (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání maior (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Technika a praktické činnosti se zaměřením na vzdělávání maior (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání maior (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání maior (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Technika a praktické činnosti se zaměřením na vzdělávání maior (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Technika a praktické činnosti se zaměřením na vzdělávání maior (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání maior (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání maior (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání maior (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Technika a praktické činnosti se zaměřením na vzdělávání maior (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Technika a praktické činnosti se zaměřením na vzdělávání maior (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Zimní |