Název předmětu | Informační a didaktická technika |
---|---|
Kód předmětu | KTE/IDT@ |
Organizační forma výuky | Cvičení |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | 3 |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Témata: . Možnosti využití ICT ve vzdělávání. . E-learning a možnosti jeho využití ve vzdělávání. LMS ve vzdělávání. . Materiální didaktické prostředky a možnosti jejich využití ve vzdělávání. . Školní informační systémy a jejich vlastnosti. . Relevantní zdroje výukových materiálů na internetu. . Požadavky na výukové programy a způsob jejich evaluace. . Principy tvorby vlastních výukových prezentací, dokumentů či edukačních konstruktů. . Možnosti využití interaktivní tabule v práci učitele. . Tvorba vlastních výukových materiálů v programu Activ Studio 3. . Oborově vhodné profesionální výukové programy. . Principy tvorby vlastních multimediálních výukových klipů. . Tvorba vlastního multimediálního výukového klipu.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: . orientovat se v problematice možností využití informačních a komunikačních technologii ve vzdělávání, . znát hlavní informační systémy používané ve školství, . zhodnotit možnosti využití e-learningu ve vzdělávání, . znát rozdělení materiálních didaktických prostředků, . adekvátně volit didaktickou techniku s ohledem na cíle vzdělávání, . vytvořit optimální výukovou prezentaci, . vytvořit vlastní výukový multimediální klip, . ovládat interaktivní tabuli a vytvořit vlastní výukový materiál.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |