Předmět: Humanizační aspekty v technice a službách

« Zpět
Název předmětu Humanizační aspekty v technice a službách
Kód předmětu KTE/HTS@
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 3
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Piterka Jaroslav, Mgr. MBA
  • Dostál Jiří, prof. PhDr. PaedDr. Ph.D.
  • Částková Pavlína, PhDr. Ph.D.
  • Sedláček Michal, Ing. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Témata: . Základní orientace v oblasti humanizačních aspektů techniky. . Technické dovednosti, hodnoty a postoje v sociálně-kulturním kontextu. . Technické dovednosti, hodnoty a postoje v environmentální oblasti. . Technická tvořivost žáků a studentů a její rozvoj. . Psychologické aspekty tvorby a řešení výrobních nástrojů. . Ergonomie v technice a vzdělávání. . Estetická výchova při činnostech s technikou. . Současné problémy pedagogické praxe v kontextu technické výchovy a vzdělávání.

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Humanizační aspekty v souvislosti s technikou musí být cílevědomě uplatňovány v činnosti s technikou. Prvním záměrem studijního předmětu je objasnění humanizačních aspektů techniky a jejich uplatnění v situacích spojených s užitím techniky při pracovní činnosti. Hlavním záměrem výuky je vytváření předpokladů k osvojování profesních kompetencí budoucího učitele tak, aby dokázal rozvíjet žákovi schopnosti uplatnit humanistické aspekty související s technikou, znal humanistické přístupy k výuce a dokázal je uplatňovat v pedagogické praxi s ohledem na specifické potřeby jednotlivce a heterogenitu vzdělávané skupiny žáků či studentů. Cíle: Po absolvování předmětu by studenti vzhledem ke své odbornosti měli být schopni: . vysvětlit pojmy humanizace, humanizační aspekty a jejich souvislost s technickým vzděláváním, . vyjmenovat a charakterizovat humanizační aspekty techniky, . popsat způsoby uplatnění humanistického modelu ve výuce technických a prakticky orientovaných předmětů. . stanovit způsoby realizace humanistického modelu u vybraných témat výuky technických a prakticky zaměřených předmětů.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní