Název předmětu | Humanizační aspekty v technice a službách |
---|---|
Kód předmětu | KTE/HTS@ |
Organizační forma výuky | Přednáška + Cvičení |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | 3 |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 3 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Témata: . Základní orientace v oblasti humanizačních aspektů techniky. . Technické dovednosti, hodnoty a postoje v sociálně-kulturním kontextu. . Technické dovednosti, hodnoty a postoje v environmentální oblasti. . Technická tvořivost žáků a studentů a její rozvoj. . Psychologické aspekty tvorby a řešení výrobních nástrojů. . Ergonomie v technice a vzdělávání. . Estetická výchova při činnostech s technikou. . Současné problémy pedagogické praxe v kontextu technické výchovy a vzdělávání.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Humanizační aspekty v souvislosti s technikou musí být cílevědomě uplatňovány v činnosti s technikou. Prvním záměrem studijního předmětu je objasnění humanizačních aspektů techniky a jejich uplatnění v situacích spojených s užitím techniky při pracovní činnosti. Hlavním záměrem výuky je vytváření předpokladů k osvojování profesních kompetencí budoucího učitele tak, aby dokázal rozvíjet žákovi schopnosti uplatnit humanistické aspekty související s technikou, znal humanistické přístupy k výuce a dokázal je uplatňovat v pedagogické praxi s ohledem na specifické potřeby jednotlivce a heterogenitu vzdělávané skupiny žáků či studentů. Cíle: Po absolvování předmětu by studenti vzhledem ke své odbornosti měli být schopni: . vysvětlit pojmy humanizace, humanizační aspekty a jejich souvislost s technickým vzděláváním, . vyjmenovat a charakterizovat humanizační aspekty techniky, . popsat způsoby uplatnění humanistického modelu ve výuce technických a prakticky orientovaných předmětů. . stanovit způsoby realizace humanistického modelu u vybraných témat výuky technických a prakticky zaměřených předmětů.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |