Název předmětu | Elektrotechnika 2 |
---|---|
Kód předmětu | KTE/ET2@ |
Organizační forma výuky | Přednáška + Cvičení + Seminář |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 4 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Témata: Přednášeny jsou zaměřeny na oblasti: Obvody střídavého proudu, trojfázová soustava třívodičová a čtyřvodičová, fázorové diagramy. Měřicí přístroje analogové a digitální, a měřicí metody. Elektrické stroje - transformátory, autotransformátory a přístrojové transformátory, asynchronní, synchronní a stejnosměrné stroje, elektrické pohony. Elektrické přístroje vn a nn, přenos a rozvod elektrické energie, bytový rozvod. Pro oblast cvičení jsou zvolena tato témata: Výpočet jednofázových a trojfázových obvodů střídavého proudu. Výpočet elektrických strojů, návrh transformátoru nízkého napětí. Pro oblast laboratorních seminářů jsou zvolena tato témata: Měřicí přístroje, základní měřicí postupy, chyby a přesnost měření v elektrotechnice. Sestavení elektrických obvodů, modelování. Měření základní prvků elektrického obvodu. Stejnosměrné obvody a nelineární obvody. Jednofázové střídavé obvody a výkon střídavého proudu, parametry obvodu a určení pasivních součástek v obvodu.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Demonstrace, Projekce (statická, dynamická), Laborování
|
Výstupy z učení |
Cílem předmětu je seznámit studující s oborem elektrotechnika v oblasti elektrických strojů, přístrojů i elektroenergetiky. Předmět je rovněž doplněn o oblasti měření a elektrických měřících přístrojů včetně základních měřících metod v elektrotechnice. Studenti tak získávají soubor znalostí a dovedností o elektrotechnice i měřících postupech v tomto oboru spolu s využitím výpočetní techniky. Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: " definovat základní elektrotechnické pojmy včetně pojmů z oblasti elektrických měření, " znát jednotlivé oblasti/obory elektrotechniky, " objasnit vztah mezi jednotlivými oblastmi/obory elektrotechniky, " vysvětlit význam elektrotechniky pro rozvoj civilizace a to v kontextu školství, včetně významu měření a testování v elektrotechnice, " orientovat se v různých typech úloh a měřicích postupů, " posuzovat kvalitu a obtížnost úloh včetně měřicích úloh, " analyzovat, hodnotit a vytvářet úlohy i měřicí úlohy podle zadaných kritérií, " objasnit vztahy mezi bezpečností práce a elektrickým měřením v laboratoři,
Předmět je zakončen zkouškou. Po úspěšném absolvování může student pokračovat v dalším studiu. |
Předpoklady |
Prerekvizity: Elektrotechnika I, Bezpečnost a ergonomie při práci s technikou
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Známkou, Ústní zkouška, Písemná zkouška, Seminární práce
Vypracování seminární práce na téma návrhu elektronického obvodu, realizace 2 písemných výpočetních testů a vypracování protokolů z realizovaných laboratorních měření, samostudium - příprava na zápočet a na zkoušku. (platí i pro ISP) |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Technika a praktické činnosti se zaměřením na vzdělávání maior (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Technika a praktické činnosti se zaměřením na vzdělávání maior (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Technika a praktické činnosti se zaměřením na vzdělávání maior (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Technika a praktické činnosti se zaměřením na vzdělávání minor (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Technika a praktické činnosti se zaměřením na vzdělávání minor (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Technika a praktické činnosti se zaměřením na vzdělávání maior (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Technika a praktické činnosti se zaměřením na vzdělávání minor (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Technika a praktické činnosti se zaměřením na vzdělávání maior (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Technika a praktické činnosti se zaměřením na vzdělávání minor (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Technika a praktické činnosti se zaměřením na vzdělávání maior (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Technika a praktické činnosti se zaměřením na vzdělávání minor (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Technika a praktické činnosti se zaměřením na vzdělávání minor (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |