Název předmětu | Elektrotechnické a konstrukční stavebnice ve vzdělávání |
---|---|
Kód předmětu | KTE/EKS@ |
Organizační forma výuky | Cvičení |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Témata: - základní pojmy a kategorie z oblasti stavebnic, - didaktika a didaktická příprava učitele na výuku v laboratoři s přihlédnutím na konkrétní práce se stavebnicemi a uplatnění ICT, - problematika BOZP v práci se stavebnicemi a kontext možných limitů ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, - praktické činnosti a kontext na RVP pro ZŠ - Člověk a svět práce s důrazem na Design a konstruování, Provoz a údržba domácnosti, Práce s laboratorní technikou, Využití digitálních technologií a RVP pro SŠ, zejména pro obory E, L, M (strojírenství, elektrotechnika, apod.), - elektrotechnické a konstrukční stavebnice - školská praxe, - praktické seznámení se základními typy stavebnic pro vzdělávání i volný čas. 1. Stavebnice zaměřené na výuku elektrotechniky, elektroniky v technických praktikách 2. Stavebnice zaměřené na výuku robotiky a automatizace 3. Stavebnice zaměřené na výuku internetu věcí - inteligentní domácnost 4. Stavebnice zaměřené na modely pro 4. průmyslovou revoluci - digitalizace průmyslu a další.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Demonstrace, Projekce (statická, dynamická), Laborování
|
Výstupy z učení |
Cílem je po oborově didaktické a praktické stránce seznámit studenty s vybranými elektrotechnickými, elektronickými i konstrukčními stavebnicemi určenými pro vzdělávací a zájmovou činnost žáků. U budoucích učitelů se tak mají vytvářet předpoklady pro osvojení kompetencí v oblasti projektování výuky se stavebnicí a realizace práce s ní to v přímé návaznosti na tvorbu příslušných didaktických materiálů. Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: " objasnit vztah výukových cílů a učebních úloh s elektrotechnickými stavebnicemi, " vysvětlit význam učebních úloh s elektrotechnickými stavebnicemi pro žáka i pro pracovní činnost učitele, " vyjmenovat a charakterizovat různé typy učebních úloh s elektrotechnickými stavebnicemi (taxonomie), " posuzovat didaktickou hodnotu souborů učebních úloh s elektrotechnickými stavebnicemi, " posuzovat kvalitu a obtížnost učebních úloh s elektrotechnickými stavebnicemi, " analyzovat, hodnotit a vytvářet učební úlohy s elektrotechnickými stavebnicemi podle zadaných kritérií.
Předmět je zakončen zápočtem. Po úspěšném absolvování může student pokračovat v dalším studiu. |
Předpoklady |
Nejsou zadány
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce), Didaktický test, Seminární práce
Zpracování protokolů a porovnání stavebnice ISP: Studium materiálů v Moodlu, zpracování protokolů, porovnání stavebnic |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství techniky pro střední školy a praktických činností pro 2. stupeň základních škol maior (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství techniky pro střední školy a praktických činností pro 2. stupeň základních škol maior (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství techniky pro střední školy a praktických činností pro 2. stupeň základních škol maior (NA20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství techniky pro střední školy a praktických činností pro 2. stupeň základních škol maior (NA19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství techniky pro střední školy a praktických činností pro 2. stupeň základních škol minor (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství techniky pro střední školy a praktických činností pro 2. stupeň základních škol minor (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství techniky pro střední školy a praktických činností pro 2. stupeň základních škol maior (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství techniky pro střední školy a praktických činností pro 2. stupeň základních škol minor (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství techniky pro střední školy a praktických činností pro 2. stupeň základních škol minor (NA19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství techniky pro střední školy a praktických činností pro 2. stupeň základních škol maior (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství techniky pro střední školy a praktických činností pro 2. stupeň základních škol minor (NA20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství techniky pro střední školy a praktických činností pro 2. stupeň základních škol minor (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |