Název předmětu | Dějiny výpočetní techniky |
---|---|
Kód předmětu | KTE/DVT@ |
Organizační forma výuky | Seminář |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | 1 |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Témata: " Počítačová historie, mechanické počítače, generace elektronických počítačů. " Výpočetní technika jako technický objekt. " Vynálezci, průkopníci a objevitelé v kontextu dějin výpočetní techniky (Pascal, von Leibniz, Babbage, von Neumann, Zuse, Turing a další.). " Dějiny výpočetní techniky, důležité objevy a milníky vývoje. " Informační zdroje z oblasti dějin vědy a techniky.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Cílem předmětu Dějiny výpočetní techniky je seznámit studenty s dějinami vědy a výpočetní techniky u nás i v cizině a naučit je orientovat se v informačních zdrojích z oblasti dějin vědy a techniky a získat intelektové dovednosti při aplikaci historického aspektu do výuky informatiky. Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: " definovat pojmy výpočetní technika, technický objekt, technická památka, vynálezce (objevitel, průkopník, myslitel) v kontextu problematiky informatiky a výpočetní techniky, " charakterizovat ve stručnosti důležité milníky dějin výpočetní techniky, " vysvětlit význam aplikace historizujícího aspektu ve výuce informatického vyučovacího předmětu, " vyjmenovat a charakterizovat významné technické objekty, zákony, principy, jejich objevitele, vynálezce a průkopníky pro oblast výpočetní techniky, " chápat historii výpočetní techniky v širším kontextu, jako složku historie techniky, " posuzovat didaktickou hodnotu tématu, " analyzovat, hodnotit a vytvářet výukové prezentace či jiné odpovídající didaktické materiály zaměřené na uplatnění historického aspektu ve výuce zaměřené na výpočetní techniku.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání maior (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání maior (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání maior (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání maior (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání maior (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání maior (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |