Lecturer(s)
|
-
Dostál Jiří, prof. PhDr. PaedDr. Ph.D.
-
Kropáč Jiří, doc. PaedDr. CSc.
-
Havelka Martin, Mgr. Ph.D.
|
Course content
|
unspecified
|
Learning activities and teaching methods
|
Lecture, Dialogic Lecture (Discussion, Dialog, Brainstorming), Work with Text (with Book, Textbook)
- Homework for Teaching
- 35 hours per semester
- Semestral Work
- 15 hours per semester
- Attendace
- 28 hours per semester
|
Learning outcomes
|
Establishing a system of basic theoretical and practical skills in didactics of technical subjects. Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni se zřetelem na výuku technických předmětů na středních školách (ISCED3): - charakterizovat odlišnosti výuky technických předmětů směřujících k profesní přípravě (SŠ a výuky směřující k technické výchově, vliv na charakter oborové didaktiky, - vymezit aktuálně významné podmínky či požadavky představující kontext kurikula technických předmětů vyučovaných na středních školách, - charakterizovat kurikulární dokumenty pro střední školy z hlediska technických předmětů, prezentovat podrobnou znalost jednoho zvoleného RVP pro střední odborné vzdělávání (technicky zaměřeného), rozlišovat úroveň oborů, - analyzovat, hodnotit a vytvářet učební úlohy, také pro projektovou a pro badatelsky orientovanou výuku, - vymezit a uplatnit kritéria hodnocení žákových výsledků, vč. způsobů zjištění výsledků - zpracovat progresivně pojatou koncepci výuky pro stanovené vzdělávací obsahy, provést tedy didaktickou analýzu obsahu a zpracovat přípravu učitele, - charakterizovat možnosti výchovy ve výuce technických předmětů, včetně průřezového tématu Svět práce,
The student will gain a sum of prerequisites necessary for further teaching of subject didactics and teaching practice.
|
Prerequisites
|
Finished classes of subjects creating the common basic /General pedagogy and General didactics/ and subjects creating the specialized basis of the branch of study in the field of engineering, electrotechnology and electronics and ICT KTE/DTV1 and KTE/DTV2.
|
Assessment methods and criteria
|
Oral exam, Analyssis of the Student's Portfolio, Seminar Work
Elaboration of study and didactic materials.
|
Recommended literature
|
-
& Kropáč, J. (2004). Didaktika technických předmětů: vybrané kapitoly. V Olomouci: Univerzita Palackého.
-
Čadílek, M. (1997). Didaktika odborného výcviku technických oborů. Brno: Masarykova univerzita.
-
Drahovzal, J. aj. (1997). Didaktika odborných předmětů. Brno : Paidó. 156 s.
-
Havelka, M. Didaktika technických oborů. Olomouc.
-
Kožuchová, M aj. Učebnica didaktiky technickej výchovy.. Ružomberok.
-
Kropáč, J., & Kropáčová, J. (2006). Didaktická transformace pro technické předměty. Praha: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
Kropáč, J. Oborová didaktika 1 až 4.
-
Kropáč, J. (1998). Pojetí výuky o bezpečnosti práce ve všeobecném technickém vzdělávání. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
Mošna, F. aj. (1990). Didaktika základů techniky, 1. a 2. díl. Praha : UK.
-
Mošna, F., Rádl, Z. (1996). Problémové vyučování a učení v odborném školství. Praha : PdF UK. 96 s.
-
Pavelka, J. (1999). Vyučovacie prostriedky v technickej výchove. Prešov : FHPV PU. 119 s.
-
Stoffa, J. (2000). Terminológia v technickej výchove. Olomouc : VUP. 161 s.
-
Švec, V. a kol. (1998). Praktikum didaktických dovedností. Brno: MU, 90 s.
-
Vašutová, J. (2004). Profese učitele v českém vzdělávacím kontextu. Brno: Paido.
|