Předmět: Didaktika techniky a praktických činností 3

« Zpět
Název předmětu Didaktika techniky a praktických činností 3
Kód předmětu KTE/DP3@
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 2
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Dostál Jiří, prof. PhDr. PaedDr. Ph.D.
  • Janu Miroslav, RNDr. Ph.D.
  • Částková Pavlína, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cílem realizace disciplíny je vybudování předpokladů pro rozvoj komplexu odborných kompetencí, potřebných pro projektování a realizaci výuky předmětů praktického charakteru. Důraz je kladen na soubor dovedností učitele nezbytný pro realizaci a plánování výuky, jejímž výstupem je realizace vybraného souboru výrobků a zpracování metodických výstupů. Výuka má inovativní a nadstavbový charakter, prohlubující schopnosti budoucího učitele v přípravě a řízení výuky s důrazem na procesní stránku výuky. Cíle: Po absolvování předmětu by měli být studenti schopni: o Organizovat výuku pro vybrané téma a následně ji realizovat v modelové situaci. o Navrhnout a zhotovit žákovský výrobek pro danou věkovou kategorii žáků. o Vytvořit a vyzkoušet si zhotovení výrobku na základě vlastního návrhu pracovního postupu. o Umět vhodně zvolit jednodušší pracovní postupy. o Umět způsoby využívat demonstrační metody ve výuce. o Ovládat správnou údržbu a ošetřování nástrojů, nářadí a pomůcek. o Orientovat se problematice správného názvosloví jednotlivých druhů nástrojů, nářadí a pomůcek, vhodných pro danou pracovní operaci. o Zná problematiku bezpečnosti a hygieny práce v podmínkách školních dílen, školních zahrad, školních kuchyní a koutků živé přírody. Základní témata: Základní didaktické kompetence učitele sekundárního vzdělávání, zaměřené na výuky praktických činností. Formy a metody výuky zaměřené na procesní stránku výuky techniky a praktických činností. Cíle výuky praktických činností zaměřených na rozvoj: žákovské praktických dovednosti, získávání praktických návyků, plánování vlastní praktické činnosti. Vhodný výběr materiálu a ekonomická rozvaha využití materiálu s důrazem na ochranu životního prostředí. Praktické ověření návrhu výuky - realizace výuky v praxi.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Specifikace podmínek pro studenty se schváleným ISP: - minimální povinná účast 30 %, - další podmínky jsou vždy stanoveny na základě individuální dohody s vyučujícím.
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství techniky pro střední školy a praktických činností pro 2. stupeň základních škol maior (NA23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství techniky pro střední školy a praktických činností pro 2. stupeň základních škol maior (NA21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství techniky pro střední školy a praktických činností pro 2. stupeň základních škol maior (NA20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství techniky pro střední školy a praktických činností pro 2. stupeň základních škol maior (NA19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství techniky pro střední školy a praktických činností pro 2. stupeň základních škol minor (NA23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství techniky pro střední školy a praktických činností pro 2. stupeň základních škol minor (NA22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství techniky pro střední školy a praktických činností pro 2. stupeň základních škol maior (NA24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství techniky pro střední školy a praktických činností pro 2. stupeň základních škol minor (NA21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství techniky pro střední školy a praktických činností pro 2. stupeň základních škol minor (NA19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství techniky pro střední školy a praktických činností pro 2. stupeň základních škol maior (NA22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství techniky pro střední školy a praktických činností pro 2. stupeň základních škol minor (NA20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství techniky pro střední školy a praktických činností pro 2. stupeň základních škol minor (NA24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní