Vyučující
|
-
Vepřek Miroslav, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
KSO/92BJ2 5 kreditů zápočet bloková výuka Téma: Nejnovější metodologické postupy kontrastivních výzkumů v oblasti slovanské jazykovědy. a) jazykově kulturní obraz světa Slovanů ve srovnávacím a diachronním plánu, b) místo polské jazykovědy v současném odborném světě.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Semestrální práce
- 125 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Samostatná vědecká práce v oboru slovanská jazykověda: polská, ruská, ukrajinská ad. Studenti získají vědomosti o teoretických problémech vývojových tendencí ve slovanských jazycích a slovanské jazykovědě, o příčinách dynamických procesů ve slovanských jazycích.
|
Předpoklady
|
Velmi dobrá orientace v odborné tematice kontrastivního studia mezislovanských jazykových situací.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Aktivní účast ve výuce a diskusi po ní.
|
Doporučená literatura
|
-
red. W. Miodunka, R. Nycz, T. Kunc. (2010). Glottodydaktyka polonistyczna ? współczesny język polski ? językowy obraz świata,. Kraków.
-
Saloni, Z. ? Karolak, S.:. (2004). Encyklopedia językoznawstwa ogólnego. Warszawa.
-
Tambor, J. (2011). Kulturowe wyznaczniki tożsamości. Tożsamość mieszkańców województwa śląskiego, w: Kongres Kultury Województwa Śląskiego,. Katowice.
-
Tambor, J. (2013). Moderne Tabus. Die Grenzen des politisch Korrekten. Berlin.
-
Tambor, J. (2001). Zmiany znaczeniowe w języku odbiciem przemian społeczno-politycznych. Na przykładzie polskiej terminologii chrześcijańskiej,. Melbourne.
|