Vyučující
|
-
Barna Krawczyk Katarzyna Alicja, Mgr. Ph.D.
-
Starzyńska Aleksandra, Mgr. Ph.D.
-
Dobrotová Ivana, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Kurz je orientován na systémově funkční osvojování mluvené i psané polštiny (zlepšení všech forem komunikace: mluvení, poslechu (s porozuměním), čtení (s porozuměním) a psaní). Cvičení se zaměřují na rozvíjení schopností studentů reagovat v polském jazyce. Probíhá formou konverzace na určitá témata (m.j. móda, krása, lidské vlastnosti, temperament, pověry, zvířata, sport, masmédia, jízda autem, nehody).
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Cílem daného kurzu je úspěšné zvládnutí konverzace na předložená témata, postupné rozšiřování slovní zásoby s přihlédnutím k současné podobě polštiny a k polským reáliím. V rámci daných témat se pracuje s originálními texty. Cvičení k textům rozšiřují slovní zásobu studentů, rozvíjejí jejich schopnosti výstižně předat informace z textů, diskutovat, argumentovat. Součástí výuky je také práce s audiovizuálními materiály, jejichž účelem je zdokonalovat schopnosti studentů vybírat potřebné informace a co nejúplněji je převyprávět.
Standardní komunikační dovednosti, znalost polské gramatiky a slovní zásoby na úrovni B1/B2.
|
Předpoklady
|
Znalost základních komunikačních dovedností. Absolvování předchozích kurzů 7JCK. Předmět není určen pro studenty, jejichž rodným jazykem je polština a nejsou studenty studijních programů sekce polonistiky katedry slavistiky FF UP.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Rozbor jazykového projevu studenta
- 80% účast na seminářích; - plnění zadaných úkolů; - úspěšné vykonání písemných prací.
|
Doporučená literatura
|
-
(2009). Ilustrovaný polsko-český dvojjazyčný slovník. Praha.
-
Ciesielska-Musameh R., Guziuk-Świca B., Przechodzka G. (2019). Z polskim w świat. Podręcznik do nauki języka polskiego jako obcego. Część II. Poziom B1/B2. Lublin.
-
Jasińska A. (2020). Postaw kropkę. Kultura polska w ćwiczeniach. Pisanie, mówienie, mediacja (A2-B1). Kraków.
-
Lewiński, P. Oto polska mowa. Wrocław, WUW 2001..
-
Stempek I., Stelmach A. (2012). Polski krok po kroku 2. Kraków.
|