Vyučující
|
-
Starzyńska Aleksandra, Mgr. Ph.D.
-
Dobrotová Ivana, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Vymezení a charakteristika jednotlivých slovních druhů (slovesa, příslovce, predikativa, spojky, předložky apod.). I zde je uplatňován funkčně systémový přístup a srovnávací hledisko polsko-české se zřetelem k interferenčním jevům.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Přehledný výklad gramatické stavby polštiny ve srovnání s češtinou, teoretické poznatky o jazykovém systému současné polštiny a praktická cvičení.
Standardní komunikační dovednosti, znalost polské gramatiky.
|
Předpoklady
|
Znalost základních komunikačních dovedností. Předmět není určen pro studenty, jejichž rodným jazykem je polština a nejsou studenty studijních programů sekce polonistiky katedry slavistiky FF UP.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemný test
80% účast na cvičeních, kladné výsledky dílčích testů, zápočtový test.
|
Doporučená literatura
|
-
Lipińska, E., Dąmbska, E. (2003). Kiedyś wrócisz tu?. Kraków.
-
Lipińska, E. (2009). Umiesz? Zdasz! Materiały przygotowujące do egzaminu certyfikatowego z języka polskiego jako obcego na poziomie średnim ogólnym B2. Kraków.
-
Mędak, S. (2015). Język polski dla obcokrajowców. Polski od poz. B1. Kraków.
-
Mędak, S. (2013). Polski B2 i C1. Megatest. Warszawa.
-
Nagórko, A. Zarys gramatyki polskiej (ze słowotwórstwem) , wyd. 4, Warszawa 2000..
|