Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Korektivní fonetická cvičeni 2. Korektivní fonetická cvičeni 3. Korektivní fonetická cvičeni 4. Korektivní fonetická cvičeni 5. Cestování 6. Sport, olimpijské hry 7. Zdraví, Doping 8. Životní prostředí, ekologie 9. Technologie 10. Problémy XXI. století 11. Budoucnost 12. Slang
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je procvičování správné výslovnosti specifických polských hlásek se správným přízvukem a taky prohlubování a automatizace komunikativních kompetencí, rozšiřování slovní zásoby a získaní přehledu o různých stylech a registrech mluveného projevu v polském jazyce.
Osvojení si schopnosti správně vyslovovat problematické polské hlasky se správným přízvukem. Student zvládá komunikaci a konverzaci v polštině, která se vztahuje k tematickým okruhům kurzu. Student si aktivně prohloubí: -čtení textu s porozuměním a následné využití získaných informaci v konverzaci, -poslech s porozuměním a následné využití získaných informaci v konverzaci. V rámci daných témat se pracuje s originálními texty a nahravky. Cvičení k textům rozšiřují slovní zásobu studentů, rozvíjejí jejich schopnosti výstižně předat informace z textů a nahravek, diskutovat.
|
Předpoklady
|
Předmět je určen pro studenty bakalářského studia. Předmět je vyučován v polštině.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška
účast na cvičeních (maximálně 2 absence za semestr) plnění úkolů zadaných vyučujícím domácí příprava úspěšné složení ústní zkoušky
|
Doporučená literatura
|
-
Majewska-Tworek Anna. (2010). Szura, szumi i szeleści. Ćwiczenia fonetyczne nie tylko dla cudzoziemców. Wrocław.
-
Ostaszewska, Danuta, Tambor Jolanta. (2004). Fonetyka i fonologia współczesnego języka polskiego. Warszawa.
|