Vyučující
|
-
Svozil Zbyněk, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Obsah vyučovacího předmětu a požadavky k jeho splnění Úvod do studia pedagogiky sportu Osobnost edukanta v oblasti pohybových aktivit (PA) Osobnost edukátora v oblasti PA Hlavní činitelé edukačního procesu Projekt edukačního procesu v PA. Pedagogické zásady. Podmínky v edukačním prostředí PA. Bezpečnostní aspekty v PA. Motorické učení (pedagogické aspekty) Pedagogická diagnostika v oblasti PA (motorické testy) Didaktické formy v oblasti PA Vyučovací postupy Základní pedagogické metody v oblasti PA Poznatky ze zahraniční literatury (aktuální téma, anglický jazyk) Veškeré informace (studijní materiály) najdete pod zkratkou předmětu na http://courseware.upol.cz !!!!
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Příprava na zkoušku
- 30 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 30 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je proniknout do obecných pedagogických zákonitostí a aplikovat je do specifického prostředí sportu a pohybových aktivit. Dalším cílem je vytvořit základ pro vedení pohybových aktivit ve specifickém edukačním prostředí. Předmět má přímou horizontální návaznost na průběžnou pedagogickou praxi v bakalářském studiu a vertikální návaznost na předmět Pedagogika školní tělesné výchovy ve studiu magisterském. Inovace předmětu byla podpořena v rámci projektu Podpora mezioborových studií a inovací studijních předmětů na Univerzitě Palackého v Olomouci, CZ.1.07/2.2.00/28.0091.
Student se orientuje v základních edukačních problémech v oblasti pohybových aktivit. Student je po absolvování předmětu schopen samostatně a tvořivým způsobem vést edukační jednotky v oblasti volnočasových aktivit, tréninkového prostředí apod. Využívá poznatky z oblasti pedagogiky v prostředí edukace pohybových aktivit. Student tvořivě reaguje na problémy v edukační oblasti sportu a volnočasových aktivit.
|
Předpoklady
|
Zájem o předmět.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Rozhovor
Aktivní účast na seminářích (80%), povinná účast na přednáškách (50%). Plnění úkolů zadávaných v průběhu semestru. Plnění zápočtových požadavků v průběhu semestru a účast na závěrečném kolokviu (písemný test) z okruhů učiva předmětu KSK/PEDAS Student je povinen pracovat se studijní oporou k předmětu po jejím zpřístupnění v e-learningovém prostředí EDIS (edis.upol.cz/zkratka fakulty)
|
Doporučená literatura
|
-
Fialová, L., & Rychtecký, A. (2002). Didaktika školní tělesné výchovy. Praha: Karolinum.
-
Frömel, K., Novosad, J., & Svozil, Z. (1999). Pohybová aktivita a sportovní zájmy mládeže. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
Jansa, P. (2012). Pedagogika sportu. Praha: Univerzita Karlova.
-
Jones, R. L. (2013). An introduction to sports coaching. London: Routledge.
-
Svoboda, B. (2007). Pedagogika sportu. Praha: Karolinum.
|