Vyučující
|
-
Mališ Jiří, Mgr. Ph.D.
-
Svozil Zbyněk, doc. PhDr. Ph.D.
-
Vašíčková Jana, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Činitelé edukačního procesu. Edukant, edukátor, podmínky. Projekt - obecné didaktické formy, obecné didaktické zásady. Výukové metody. Metody vzájemného učení. Atraktivizace studia. Brainstormingové metody, heuristické metody, diferenciační metody. E-learning. Komunikační metody, kooperativní učení. Hodnocení, sebehodnocení.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Semestrální práce
- 13 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 13 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 13 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 13 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s moderní didaktikou, nabídnout jim pestré metody, které umožňují aktivní vyučování. Tím, že studenti budou disponovat různým portfoliem vyučovacích metod, mohou nabídnout žákům pestré a zábavné aktivity a zlepšit tím jejich vztah k předmětu a také větší množství žáků může dosahovat úspěchu.
Student rozumí základním termínům, pojmům a vyučovacím metodám, které lze využít nejenom v předmětu tělesná výchova. Student je schopen vybírat metody podle zvoleného cíle a tím aplikovat poznatky v kontextu tělesných cvičení a v rámci obsahu vyučovací jednotky TV. Student je motivován k dalšímu získávání poznatků v dané oblasti v rámci celoživotního učení.
|
Předpoklady
|
Nejsou vyžadovány žádné vstupní předpoklady.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozbor portfolia studenta, Seminární práce
Absolvování přednášek, seminářů - se zadanými úkoly. Komplet záznamů ze cvičení s interpretací (zápočet).
|
Doporučená literatura
|
-
Čapek, Robert. (2015). Moderní didaktika: lexikon výukových a hodnoticích metod. Praha: Grada.
-
GRECMANOVÁ, H., URBANOVSKÁ, E., NOVOTNÝ, P. (2000). Podporujeme aktivní myšlení a samostatné učení žáků. Olomouc: Hanex.
-
Hunterová M. a kol. (1999). Účinné vyučování v kostce. Praha Portál.
-
KALHOUS, Z., OBST, O. (2002). Školní didaktika.. Praha: Portál.
-
KASÍKOVÁ, H. (2004). Kooperativní učení a vyučování. Praha: UK.
-
M. Pash. (2005). Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha.
-
Petty, G., & Foltýn, J. (2013). Moderní vyučování. Praha: Portál.
-
Sitná, D. (2009). Metody aktivního vyučování : spolupráce žáků ve skupinách. Praha: Portál.
-
Skalková, J. (2007). Obecná didaktika. Praha, Grada.
-
TOMKOVÁ, Anna, KAŠOVÁ, Jitka a DVOŘÁKOVÁ, Markéta. (2009). Učíme v projektech.. Praha: Portál.
|