Vyučující
|
-
Voráčová Jaroslava, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Účast na výuce
- 40 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 30 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 30 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 25 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
The aim of the course is to enable international students arriving to the Faculty of Physical Culture with lower than expected level of English to achieve such a knowledge of English language (as well as communicative and further language skills in English) necessary for successful fulfillment of all requirements of the courses taught in English at the Faculty.
It is expected that the passing of the course will enable students to...: 1) ... improve their English pronunciation; 2) ...understand without major problems the instruction taught in English, incl. the courses taught by native speakers; 3) ... to enrol theorethical, not only practical courses taught in English; 4) ... to write in English without major problems in spelling.
|
Předpoklady
|
The English language knowledge of students who enrolled the course have to be at least on A2 level according to the CEFR.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Seminární práce
Attendance - maximum of two classes in grammar and 2 classes in conversation missed (every extra class missed - minus 10 points) 2x writing homework (2x10 points) 5x grammar homework (5x10 points) Speaking project (20 points) Attitude in the class (0 - 10 points) 100 - 90 - A 89 - 70 - B 69 - 60 - C 59 - 50 - D 49 - 40 - E 39 - 0 - F
|
Doporučená literatura
|
-
Gintel, A., & Jirásek, I. (2013). Zážitková pedagogika a výchova v přírodě: cesty vedou dál. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
Oxenden, C., Latham-Koenig Ch. (2009). New English File pre-intermediate. Oxford University Press.
|