Vyučující
|
-
Chmelík František, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Prezenční výuka je v rozsahu 26 hodin, důležitou součástí výuky je samostudium v rozsahu cca 30 hodin za semestr s pomocí elektronických studijních materiálů umístěných v aplikaci Moodle na adrese http://moodle.upol.cz. Zaměření jednotlivých lekcí: Lección 1 Opakování gramatických jevů a slovní zásoby z KSK/LEE1 Lección 2 Ukazovací zájmena, sloveso hay Lección 3 Rozkazovací způsob kladný I, měsíce Lección 4 Další nepravidelná slovesa, změna členu la, zvratná slovesa Lección 5 Krácení vět infinitivem II, míry a váhy Lección 6 Budoucí čas, příslovce způsobu Lección 7 Stupňování, srovnávání, číslovky řadové Lección 8 Superlativ absolutní, souminulý čas Lección 9 Dvě nesamostatná zájmena Lección 10 Podmiňovací způsob přítomný Lección 11 Osobní zájmena po předložkách, a pesar de, cada, todo Lección 12 Tázací a vztažná zájmena, minulý čas dokonavý Lección 13 Opakování, příprava na zápočtový test
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Domácí příprava na výuku
- 30 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 4 hodiny za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět byl připraven v rámci projektu Internacionalizace Fakulty tělesné kultury Univerzity Palackého v Olomouci CZ.1.07/2.2.0.0/28.0028 (INTEFTEK). Cílem předmětu je posunout jazykové dovednosti studentů (kteří již ovládají úplné základy španělštiny) na úroveň A1 Evropského referenčního rámce pro jazyky.
Očekává se, že na konci kurzu dosáhne student úrovně A1 dle Evropského referenčního rámce pro jazyky, tedy: dokáže vést jednoduchý rutinní rozhovor na běžná témata, sledovat nebo číst hlavní body zpráv ve španělštině, umí napsat krátký dopis nebo vzkaz, zpracovat curriculum vitae, představit sebe, své studium, svou rodinu, svou zemi, orientuje se v běžných nápisech na ulici, na nádraží, na univerzitě atd. Získané kompetence zvýší šance studenta v konkurzu na studijní pobyt/pracovní stáž ve hispanofonním prostředí a přispějí k hladkému začlenění studenta/stážisty do odlišného jazykového a kulturního prostředí.
|
Předpoklady
|
Předmět je určen přednostně studentům FTK UP, kteří absolvovali předmět KSK/LEE1 a uvažují o studijním pobytu na některé z partnerských institucí programu Erasmus+ ve Španělsku. Studenti jiných fakult si mohou předmět zapsat až během prvního týdne výuky, pokud to kapacita předmětu umožňuje.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozbor jazykového projevu studenta, Didaktický test
1) Aktivní účasti ve výuce. 2) Splnění všech průběžných testů do stanoveného termínu. (Bez splnění této podmínky nemůže student absolvovat komplexní test a nemůže získat zápočet.) 3) Splnění komplexního testu v rozsahu semestrálního učiva alespoň na 70 %.
|
Doporučená literatura
|
-
Dubský, J. (1992). Španělsko-český slovník. Praha: Státní pedagogické nakladatelství.
-
Prokopová, L. (2008). Španělština nejen pro samouky: klíč, slovník. Voznice: Leda.
-
Prokopová, L. (2008). Španělština nejen pro samouky. Voznice: Leda.
-
Rejzek, V., & Dubský, J. (1993). Česko-španělský slovník. Praha: Státní pedagogické nakladatelství.
|