Předmět: Sportovní diplomacie

« Zpět
Název předmětu Sportovní diplomacie
Kód předmětu KSK/KSPDI
Organizační forma výuky Konzultace + On-line aktivity
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 2
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kubíček Jiří, Mgr.
Obsah předmětu
1. Teorie o diplomacii ve sportu, její principy a zásady 2. Základní oblasti sportovní diplomacie a sportovního práva, její aktéři a nástroje 3. Sportovní diplomacie v marketingu, organizaci a financování sportu 4. Diplomacie na úrovni sportovců, klubů, republikových asociací včetně nadnárodních federací a konfederací 5. Sportovní diplomacie a olympijské hnutí, MOV a ČOV 6. Komunikace a práce s médii ve sportovní diplomacii 7. Mezikulturní komunikace, negociace a argumentace 8. Základy sportovně diplomatického protokolu a etiky Literatura: Povinná: Kubíček J. (2017) Sport a právo. Doplňující přednášky ke skriptům po novelizaci soukromého práva 1. 1. 2014, dostupné na www.jirikubicek.cz KINDL, M.; ARTL, Z; FORMANOVÁ, N.; KINDL, T.; ŠÍMA, A. Úskalí spolkového práva. Plzeň: Aleš Čeněk, 2017. 395 s. ISBN 978-80-7380-642-2. PICHRT, J. (ed.) Sport a (nejen) pracovní právo. Praha: Wolters Kluwer, 2014, 288 s. ISBN 978-80-7478-655-6 Hamerník, P. (2012). Sportovní právo Hledání rovnováhy mezi specifickou sportovní úpravou a platným právem. Ústav státu a práva AV ČR. (dostupné na: www.ilaw.cas.cz) Doporučená: Komunikace s médii TOMANDL, J. Jak účinně oslovit média: media relations v podnikání, správě, kultuře i neziskovém sektoru Brno Computer Press 2011 978-80-251-3457-3 Marketing a management MACHKOVÁ, H. Mezinárodní marketing. Strategické trendy a příklady z praxe, Praha Grada Publishing, a.s. 2015 978 80-247-5366-9 ČÁSLAVOVÁ, E. Management a marketing sportu Praha Olympia 2009 978-80-7376-150-9 Mezikulturní komunikace FRANC, D. - PLAMÍNEK, J. Komunikace a prezentace: umění mluvit, slyšet a rozumět, Praha Grada Publishing 2012 978-80-247-4484-1 Negociace a argumentace FISHER, R. -- PATTON, B. URY, W. Jak dosáhnout souhlasu: zásady úspěšného vyjednávání, Praha Management Press 2015 978-80-7261-299-4 Základy protokolu a etiky ŠPAČEK, L. Malá kniha etikety pro manažery, Praha Mladá fronta 2010 978-80-204-2252-

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Předmět navazuje na výuku předmětu Sportovní právo. Cílem předmětu je vytvoření vědomí studentů o diplomacii ve sportu a to u sportovců a funkcionářů v individuálních a kolektivních sportech.
Studenti by po absolvování předmětu měli pochopit vztahy v různých úrovních sportovní diplomacie a to od jednotlivců, přes kluby až po republikové asociace v různých odvětvích sportu. Sportovní diplomacie se pak uplatňuje jak uvnitř sportovních celků, tak v úrovni obcí, územně správních celků, úrovně republikové a mezinárodní. Vrcholnou součástí je pak forma diplomacie v úrovni nadnárodních federací a konfederací včetně olympijského hnutí tj. Mezinárodního olympijského výboru a jednotlivých národních olympijských výborů. Součástí předmětu je informace o práci médií, komunikaci, diplomatického protokolu a etice.
Předpoklady
Poznatky z dalších předmětů studijního plánu orientovaných na sportovní právo.

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Aktivní účast (min. 75 % při plnění stanovených aktivit) Seminární práce a powerpointová prezentace Splnění zápočtového testu (min. 70 %)
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta tělesné kultury Studijní plán (Verze): Trenérství a sport - pedagogika volného času (2019) Kategorie: Tělesná kultura, tělovýchova a sport 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní