Kurz se zaměřuje na problematiku výukového procesu ve vzdělávání dospělých. Posluchači budou seznámeni se zásadami didaktické práce, možnostmi využití forem, metod a technik vzdělávání a didaktických prostředků s ohledem na cílovou skupinu a směrem k dosažení vzdělávacích cílů. V rámci kurzu bude věnována pozornost osobám vzdělavatele a účastníka ve vzdělávání dospělých.
Po ukončení předmětu bude student znát: -charakteristiky, role a typologii vzdělavatele a účastníka ve vzdělávání dospělých -spektrum forem, metod a technik vzdělávání -zásady didaktické práce -aktuální trendy ve vzdělávání dospělých Po ukončení předmětu student dokáže: -vysvětlit základní pojmy disciplíny -vysvětlit didaktické principy ve vzdělávání dospělých -vybrat vhodnou formu, metodu a techniku vzdělávání vzhledem k cílové skupině -vybrat vhodné materiální didaktické prostředky vzhledem k cílové skupině
|
-
DVOŘÁKOVÁ, M. Úvod do evaluace ve vzdělávání dospělých. Olomouc: SDV FF UP, 2004..
-
MALACH, J. Základy didaktiky. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2003. ISBN 80-7042-266-1..
-
MAŇÁK, J.; Švec, V. Výukové metody. Brno: Paido, 2003. ISBN 80-7315-039-5..
-
MUŽÍK, J. Androdidaktika. Praha: ASPI, 2004. ISBN 80-7357-045-9..
-
MUŽÍK, J. Didaktika profesního vzdělávání dospělých. Praha: Fraus, 2005. ISBN 80-7238-220-9..
-
MUŽÍK, J. Základy didaktiky dospělých. Praha: UK, 2008. ISBN 978-80-254-2505-03..
-
PETTY, G. (2013). Moderní vyučování. Praha.
-
PLAMÍNEK, J. Vzdělávání dospělých. Průvodce pro lektory, účastníky a zadavatele. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3235-0..
-
SAK, P.; SKALKOVÁ, J.; MAREŠ, P. Člověk a vzdělání v informační společnosti. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-230-0..
-
Skalková, J. (1999). Obecná didaktika. Praha: ISV.
|