Předmět: Teorie a metodika kognitivního výzkumu náboženství 2

« Zpět
Název předmětu Teorie a metodika kognitivního výzkumu náboženství 2
Kód předmětu KSA/TMKV2
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 2
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kotherová Silvie, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Teoretická a praktická příprava na měření základních biometrických údajů. Měření základních biometrických údajů pomocí SenseWear. Měření dynamiky očních pohybů pomocí Eye trackeru. Měření dynamiky pohybů těla pomocí MOKAP systému. Měření kognitivní aktivity pomocí EEG. Výběr vhodného typu měření zkoumané problematiky. Nácvik práce na zařízení. Měření. Uvedení do způsobu analýzy a interpretace dat. Zásady pro prezentaci vědeckých poznatků.

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Kurz je zaměřen na praktický nácvik metodologie experimentálního výzkumu náboženství, který je realizován v kognitivní laboratoři, kde budou studenti pod supervizí vyučujícího realizovat vlastní výzkumný projekt.
Studenti získají praktické dovednosti a znalosti o jednotlivých laboratorních přístrojích, naučí se, jak danou techniku vhodně používat, jak vybrat vhodnou skupinu probandů, seznámit je s povahou vlastního výzkumu, jak provést potřebná měření, vyhodnotit naměřená data, interpretovat naměřená data a na jejich základě pak explikovat zkoumaný problém.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Účast ve výuce 90 %; absolvování zápočtu.
Doporučená literatura
  • Inzlicht, M., Tullett, A. M., Good, M. (2011). The need to believe: A neuroscience account of religion as a motivated process.. Religion, Brain, & Behavior, 1, 192-212.
  • Konvalinka, Ivana, et al. (2011). Synchronized Arousal Between Performers and Related Spectators in a Fire-walking Ritual. Proceedings of the National Academy of Sciences of the United States of America. 108/20: 8514?8519.
  • Xygalatas, Dimitris. (2012). Effects of Religious Setting on Cooperative Behavior: A Case Study from Mauritius.? Religion, Brain and Behavior. 3/2: 91?102.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Religionistika maior (2019) Kategorie: Filozofie, teologie 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Religionistika minor (2019) Kategorie: Filozofie, teologie 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: -