Vyučující
|
-
Kotherová Silvie, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Teoretická a praktická příprava na měření základních biometrických údajů. Měření základních biometrických údajů pomocí SenseWear. Měření dynamiky očních pohybů pomocí Eye trackeru. Měření dynamiky pohybů těla pomocí MOKAP systému. Měření kognitivní aktivity pomocí EEG. Výběr vhodného typu měření zkoumané problematiky. Nácvik práce na zařízení. Měření. Uvedení do způsobu analýzy a interpretace dat. Zásady pro prezentaci vědeckých poznatků.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Kurz je zaměřen na praktický nácvik metodologie experimentálního výzkumu náboženství, který je realizován v kognitivní laboratoři, kde budou studenti pod supervizí vyučujícího realizovat vlastní výzkumný projekt.
Studenti získají praktické dovednosti a znalosti o jednotlivých laboratorních přístrojích, naučí se, jak danou techniku vhodně používat, jak vybrat vhodnou skupinu probandů, seznámit je s povahou vlastního výzkumu, jak provést potřebná měření, vyhodnotit naměřená data, interpretovat naměřená data a na jejich základě pak explikovat zkoumaný problém.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Účast ve výuce 90 %; absolvování zápočtu.
|
Doporučená literatura
|
-
Inzlicht, M., Tullett, A. M., Good, M. (2011). The need to believe: A neuroscience account of religion as a motivated process.. Religion, Brain, & Behavior, 1, 192-212.
-
Konvalinka, Ivana, et al. (2011). Synchronized Arousal Between Performers and Related Spectators in a Fire-walking Ritual. Proceedings of the National Academy of Sciences of the United States of America. 108/20: 8514?8519.
-
Xygalatas, Dimitris. (2012). Effects of Religious Setting on Cooperative Behavior: A Case Study from Mauritius.? Religion, Brain and Behavior. 3/2: 91?102.
|