1. Technologie vzdělávání - pojmy technologie vzdělávání (dospělých), (andro)didaktika. Pojmy výchova, vzdělávání, vyučování, výuka, edukace, učení. 2. Oblasti uplatnění technologie vzdělávání - formální vzdělávání, neformální vzdělávání, informální učení. 3. (Andro)didaktické principy - princip názornosti, princip uvědomělosti a aktivity, princip přiměřenosti, princip trvalosti, princip soustavnosti, možnosti uplatnění (andro)didaktických principů ve výuce dospělých. 4. Cíle vzdělávání - cíl vzdělávání a jeho funkce, výhody stanovení vzdělávacích cílů pro vzdělavatele i účastníky, formulace cílů ve vzdělávání, taxonomie vzdělávacích cílů v oblasti kognitivní, psychomotorické a afektivní. 5. Obsah vzdělávání a jeho přeměna v učivo - obsah vzdělávání, požadavky na něj kladené, proces didaktické transformace, konkretizace obsahu v učebních plánech, učebních osnovách, studijních materiálech a ve scénářích výuky. 6. Formy a metody vzdělávání dospělých - formy vzdělávání dospělých, klasifikace vzdělávacích forem, základní rozdíly mezi jednotlivými formami vzdělávání. Metody vzdělávání dospělých, klasifikace vzdělávacích metod, možnosti využití jednotlivých typů metod vzdělávání, vysvětlení vybrané metody vzdělávání. 7. Metody vzdělávání dospělých zaměřené na předávání informací a na facilitaci učení - charakteristika metod předávání informací, možnosti jejich využití, vysvětlení vybrané informativní metody vzdělávání. Charakteristika metod facilitace učení, možnosti jejich využití, vysvětlení vybrané facilitační metody vzdělávání. 8. Materiální didaktické prostředky ve vzdělávání dospělých - pojmy materiální didaktické prostředky, didaktická technika, učební pomůcky, výukové prostory a jejich vybavení, jejich specifikace. Didaktická technika - kategorie, možnosti využití. Učební pomůcky - kategorie, možnosti využití. Výukové prostory a jejich vybavení - specifika, možnosti využití. Kritéria výběru didaktické techniky, silné a slabé stránky. 9. Evaluace ve vzdělávání dospělých. Přístupy, principy, metody, oblasti evaluace, evaluační proces. 10. Hodnocení ve vzdělávání dospělých - přístupy, principy, metody, oblasti hodnocení.
|