V prostoru vymezeném pro přípravu si student/ka ujasní myšlenky a načrtne osnovu k prezentacím obou vylosovaných tematických okruhů; délka jedné prezentace by neměla přesáhnout 8 minut. Jelikož jsou tematické okruhy koncipovány široce (kopírují jednotlivé povinné předměty Mgr. studia), vytváří se zde prostor pro značnou autonomii studentů - volí si vlastní koncepci, úhel pohledu či používanou argumentaci, a to zejména na základě četby odborných textů, zkušeností z vlastních antropologických výzkumů a získaných dovedností z dosavadního studia. Student/ka může při diskusi vycházet kromě doporučené literatury také z vlastních tematicky relevantních odborných zdrojů, které v posledních letech četl/a. Nejde tedy v prvé řadě o prezentaci naučených faktů, ale spíše o jejich interpretaci či kritickou reflexi a prezentování vlastního, svébytného pohledu na zkoumaný problém.
|
-
Abu Ghosh, Y. & Stöckelová, T. (2014). Etnografie: Improvizace v teorii a terénní praxi.. SLON.
-
Barnard, A. & Spencer, J. (Eds.). (2010). Encyclopedia of Social and Cultural Anthropology. London: Routledge..
-
Barth, F. ? Gingrich, A. ? Parkin, R. & Silverman, S. (2005). One Discipline, Four Ways. British, German, French, and American Anthropology. University of Chicago Pres.
-
Berger P. L., Luckmann T.:. Sociální konstrukce reality. Brno: CDK, 1999..
-
Bernard, H. R. ? Gravlee, C. C. (eds.). (2015). Handbook of Methods in Cultural Anthropoogy.. Lanham, Boulder, NY, Toronto, London: Rowman & Littlefield.
-
Boškovič, A. (2010). Other people´s anthropologies. Ethnographic practice on the margins.. Cambridge.
-
HORÁKOVÁ, Hana. (2012). Kultura jako všelék. Praha: Sociologické nakladatelství.
-
Ulf Hannerz. (2010). ANTHROPOLOGY´S WORLD: life in a twenty-first-century discipline. Pluto Press.
-
Wertz, F. J. et al. (2011). Five Ways of Doing Qualitative Analysis: Phenomenological Psychology, Grounded Theory, Discourse Analysis, Narrative Research, and Intuitive Inquiry..
|