Vyučující
|
-
Poláchová Vašťatková Jana, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Témata: Řízení ve vzdělávání, státní správa a samospráva. Vnější a vnitřní prostředí organizace a jejich analýza. Vybrané teorie managementu. Komunikace. Manažerské funkce, role, kompetence Kultura organizace. Proces řízení změn, jeho fáze s ohledem na diversitu zaměstnanců . Management vs vedení lidí (transakční, transformační), motivace. viz Moodle
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je představit poznatky o řízení organizací a o kontextu současného vzdělávacího (a zejména pak školského) systému a vše následně aplikovat na řízení vzdělávacích institucí
Po absolvování předmětu student bude schopen: - v kontextu mikro i makrořízení vzdělávací instituce (a trendů současné vzdělávací politiky) vysvětlit její pojetí i jako specifické organizace a zejména pak objasnit, jak specifika edukačního procesu ovlivňují koncept řízení vzdělávací instituce, - vysvětlit, jak faktory vnějšího i vnitřního prostředí vzdělávací instituce mohou ovlivňovat kvalitu její práce.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Kolokvium bude uděleno za přípravu, prezentaci a obhajobu seminární práce dle zadané struktury: podrobněji viz podklady v Moodle. Nutná je 80% aktivní účast ve výuce.
|
Doporučená literatura
|
-
Chvál, M. et al. (2012). Školy na cestě ke kvalitě. Systém podpory autoevaluace škol v ČR. Praha: NÚV..
-
POL, M. Škola v proměnách. Brno: MU, 2007..
-
Prášilová, M. Studijní opory v elektronické podobě (dostupné v EDISU):(2010) Školský management. Olomouc: UP..
-
Vodáček, L., Vodáčková, O. (2013) Moderní management v teorii a praxi. Praha: Management Press..
|