Vyučující
|
-
Veselský Pavel, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Profesní etika bude představena na základě hlubšího proniknutí do problematiky fundamentální etiky. Střídat (nepravidelně) se bude přednášková část s částí seminární a diskuzní.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Domácí příprava na výuku
- 125 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Již od druhé poloviny minulého století představuje více či méně rozvinutá profesní etika nedílnou součást identity profese (zejména v pomáhajících profesích je tento trend nepřehlédnutelný). Zároveň se jedná o typ poznávání a poznání, který svým charakterem spadá nejenom do specifické odbornosti dané profese, ale má také kořeny ve filosofii a fundamentální etice. Cílem studijního předmětu je představit studentům profesní etiku s ohledem na její filozofické a eticko-fundamentální základy (vertikální aspekt profese), zpřítomnit a diskutovat (seminární forma výuky doplňující přednášky) profesní hodnoty, normy a etická dilemata, se specifickým příhledem k profesní etice pomáhajících profesí a profesní etice ve vzdělávání a andragogice.
Orientace v profesní etice.
|
Předpoklady
|
Žádné.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Ochota zapojit se do seminární práce a diskuzí.
|
Doporučená literatura
|
-
Henriksen, J., & Vetlesen, A. J. Blízké a vzdálené: eticke? teorie a principy pra?ce s lidmi. Boskovice: Nakl. Albert.
-
Jankovský, J. (2003). Etika pro pomáhající profese. Praha: Triton.
-
Kopřiva, K. (2016). Lidský vztah jako součást profese. Praha: Portál.
-
Martin, C. (2017). Ethics across the professions: a reader for professional ethics. Oxford: Oxford University Press.
-
Osborne, J. (2012). Professional ethics. Worcester: Osborne Books.
-
Subramanian, R. (2013). Professional ethics. New Delhi: Oxford University Press.
|