Předmět: Metodologie bakalářské práce pro kombinované studium

« Zpět
Název předmětu Metodologie bakalářské práce pro kombinované studium
Kód předmětu KSA/MESV2
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Fiedor David, doc. Mgr. Ph.D.
  • Korečková Jana, Mgr.
Obsah předmětu
Student/ka si volí mezi absolvováním kurzu zaměřeného na kvalitativní výzkum nebo na kvantitativní výzkum (dle zaměření bakalářské práce). Kvantitativní výzkum - analýza dat z dotazníkového šetření, - tvorba kontingenčních tabulek, - využívání relativních hodnot v kontingenčních tabulkách, - analýza sekundárních dat v Excelu. Kvalitativní výzkum - design kvalitativního výzkumu - správné položení výzkumné otázky - rozdíl mezi výzkumnou otázkou a otázkami v rozhovoru - příprava rozhovoru/pozorování - analýza rozhovoru včetně základů kódování - závěrečné zpracování získaných dat

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Výstupy z učení
Předmět je postaven jako pomocný pro studenty, kteří zpracovávají závěrečnou bakalářskou práci, která je metodologická (ať už využívá kvalitativní nebo kvantitativní metodologii) a kteří již mají sesbíraná/připravená data.
Student/ka umí analyzovat získaná data a dokáže získané výsledky interpretovat.
Předpoklady
KSA/MESV
KSA/MESV
----- nebo -----
KSA/MSVY

Hodnoticí metody a kritéria
Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce)

K udělení zápočtu za předmět je nutná především aktivní účast ve výuce, prezentace dosavadního stavu bakalářské práce a aktivní diskuse s vyučujícím a s ostatními účastníky kurzu.
Doporučená literatura
  • Dudová, R. (2010). Kvalitativní metodologie sociologického výzkumu: konstruktivistická grounded theory a rozumějící rozhvor. Pp 364-383 in J. Šubrt a kol. Soudobá sociologie IV. (aktuální a každodenní). Praha: Karolinum.
  • KONOPÁSEK, Z. (2005). Aby myšlení bylo dobře vidět: Nad novou verzí programu Atlas.ti.. Biograf (37).
  • Mareš, P., L. Rabušic, P. Soukup. (2015). Analýza sociálněvědních dat (nejen) v SPSS. Brno: Masarykova univerzita.
  • Mišovič, J. (2019). Kvalitativní výzkum se zaměřením na polostrukturovaný rozhovor. Praha: Sociologické nakladatelství.
  • Řezanková, H. (2010). Analýza dat z dotazníkových šetření. Professional Publishing.
  • Strauss, A., Corbinová, J. (1999). Základy kvalitativního výzkumu. Boskovice: Nakladatelství Albert.
  • ŠEĎOVÁ, K. - ŠVAŘÍČEK, R. (2014). Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr