Vyučující
|
-
Dohnalová Eva, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Integrace imigrantů: základní pojmy a koncepty. 2. Dimenze integrace, měření integrace. 3. Víceúrovňové nastavení integračních politik. 4. Hlavní nástroje a opatření lokálních integračních politik. 5. Příklady národních modelů a jejich lokálních aplikací.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující práce ve skupinách
|
Výstupy z učení
|
Výukové cíle předmětu Interkulturalita ve městě: 1. Prozkoumat sociální, kulturní a ekonomickou realitu města v kontextu diverzity a soužití různých skupin obyvatel. 2. Porozumět konceptu víceúrovňového řízení (vliv nadnárodní, národní a lokální politiky) v kontextu interkulturality ve městě 3. Analyzovat politické strategie a veřejné politiky vybraných měst zaměřené na inkluzi a interkulturní dialog v městském prostředí. 4. Porozumět vlivu urbanismu na utváření mezilidských vztahů, segregaci a integraci různých komunit. 5. Rozvíjet kritické myšlení o možnostech podpory interkulturního soužití prostřednictvím participativních přístupů a plánování města.
Po úspěšném absolvování kurzu bude student/ka umět definovat pojmy vztahující se k integraci imigrantů na lokální úrovni a interpretovat výsledky tohoto procesu i s ohledem na nastavení konkrétních integračních politik na nadnárodní, národní a lokální úrovni. Student/ka také bude umět kriticky zhodnotit interkulturalitu v sociální, ekonomické, kulturní, politické, urbanistické úrovni fungování měst.
|
Předpoklady
|
Kurz navazuje na předměty "Úvod do teorie migrace" a "Geografické aspekty migrace a integrace". Předpokládají se tedy odpovídající vstupní znalosti. Dále je předpokládána schopnost porozumět anglicky psanému textu (odborným článkům, kapitolám z knih).
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Seminární práce, Závěrečný projekt
Požadavky: 1) Docházka: 75 % 2) Seminární práce 3) Zkouška formou projektu Vzhledem k požadavku na zpracování seminární práce a k žádoucí návaznosti na kurzy "Úvod do teorie migrace" a "Geografické aspekty migrace a integrace cizinců" je předmět vhodný pro studenty od 2. ročníku výše. Veškeré informace k výuce jsou v případě potřeby zasílány na školní e-mail.
|
Doporučená literatura
|
-
Alexander, M. (2007). Cities and Labour Immigration. Comparing Policy Responses in Amsterdam. Paris, Rome and Tel Aviv. Asghate, Hamsphire..
-
BORKERT, M., BOSWICK, W., HECKMANN, F. aj. (2007). Local integration policies for migrants in Europe. Luxembourg.
-
DOHNALOVÁ, Eva. Governance of migrant integration in the Czech Republic. , 2020, ISSN ISSN 1213-620.
|