Vyučující
|
-
Topinka Daniel, doc. PhDr. Ph.D.
-
Šotola Jaroslav, Mgr. Ph.D.
-
Mildnerová Kateřina, Mgr. Ph.D.
-
Horáková Hana, doc. PaedDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1.Formální požadavky. 2.Volba tématu práce. 3.Formulování cíle práce 4.Výzkumná otázka. 5.Strategie psaní odborného textu. 6.Volba metodologie. 7.Etická dilemata. 8.Práce s odbornou literaturou.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Semestrální práce
- 25 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 24 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 30 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 50 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Diplomový seminář je zaměřen na vytvoření a upevnění vědomostí a dovedností nezbytných pro psaní rozsáhlejšího odborného textu. Technické vědomosti a dovednosti představuje především práce s literaturou (práce s bibliografickými databázemi, výběr literatury, odkazy a citace dle platných norem) a na strukturaci a konstrukci odborného textu. Specifická pozornost je věnována výběru tématu diplomové práce, formulování cíle a výzkumné otázky. V seminářích studenti rozvíjejí dovednosti argumentace při vědecké diskusi a prezentační dovednosti.
Po úspěšném absolvování kurzu bude student schopen realizovat a vyhodnotit vlastní terénní výzkum; zvolit a zdůvodnit volbu příslušných výzkumných metod a technik; identifikovat a vyřešit etická dilemata spjatá s výzkumem; specifikovat a argumentovat téma závěrečné bakalářské práce; pracovat s odbornou literaturou včetně bibliografických citací a odkazování; specifikovat cíle, objekt a předmět svého výzkumného záměru.
|
Předpoklady
|
Studenti kulturní antropologie dvouoborové si zapisují jako povinný předmět (pokud si vyberou jako diplomový obor).
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Systematické pozorování studenta
Aktivní účast v hodině, plnění zadaných úkolů, studium vybrané základní literatury a systematická seminární práce, pravidelná konzultace s vedoucím práce.
|
Doporučená literatura
|
-
BRATKOVÁ, Eva. Metody citování a strukturování biblografických záznamů podle mezinárodních norem ISO 690 a ISO 690-2 : metodický materiál pro autory vysokoškolských kvalifikačních prací. Dostupný z WWW: <http://www.evskp.cz/SD/4c.pdf>..
-
Fay, B. (2002). Současná filosofie sociálních věd. Multikulturní přístup.. Praha: SLON.
-
HENDL, Jan:. Kvalitativní výzkum. Základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005..
-
Kubátová, H. (2009). Rukověť autora diplomky: [čtení a psaní odborných textů ve společenskovědních a humanitních oborech]. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
KUBÁTOVÁ, Helena, ŠIMEK, Dušan:. Od abstraktu do závěrečné práce. Jak napsat diplomovou práci ve společenskovědních a humanitních oborech. 4. přeprac. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2007..
-
POKORNÝ, Jiří:. : Předdiplomní seminář : jak efektivně zpracovat a obhájit diplomovou práci : studijní text pro kombinovanou formu studia. 1. vyd. Brno: Akademické nakladatelství CERM, 2006..
-
ŠANDEROVÁ, Jadwiga:. Jak číst a psát odborný text v sociálních vědách. Praha: SLON, 2005..
-
ŠESTÁK, Zdeněk:. Jak psát a přednášet o vědě. Praha: Academia, 1999..
|