Vyučující
|
-
Molnár Ondřej, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Domácí příprava na výuku
- 20 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 20 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Student si v kurzu rozšíří teoretickou i praktickou znalost anglického jazyka, zejm. jazyk odborného akademického diskurzu. Kurz seznámí studenty s normami vědeckého vyjadřování v angličtině a s kulturními rozdíly mezi českým a anglickým odborným diskurzem. Součástí kurzu je rovněž četba odborných textů a jejich analýza.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Esej, Rozbor jazykového projevu studenta, Písemný test
Požadavky na zápočet - aktivní účast a vypracovávání zadaných úkolů (maximálně 2 absence) - závěrečný test
|
Doporučená literatura
|
-
Čmejkrová, S. a Daneš, F. a Světlá, J. Jak napsat odborný text. Praha, Leda 1999.
-
Čmejrková, Světla, František Daneš and Jindra Světlá. (1999). Jak napsat odborný text. Praha.
-
Hyland, Ken. (2000). Disciplinary Discourses: Social Interatctions in Academic Writing. Harlow.
-
Paltridge, Brian and Sue Starfield. (2007). Thesis and Dissertation Writing in a Second Language. London and New York.
-
Philpot, S., Curnick, L. (2012). Headway: Academic Skills. Reading, Writing, and Study Skills. Oxford.
-
Svobodová, Zuzana, Heidrun Katzorke, Ursula Jaekel, Stefania Dugovicova, Mike Scoggin and Peter Treacher. (2000). Writing in English: A Practical Handbook for Scientific and Technical Writers.. Published by European Commission.
-
Swales, John and Christine Feak. (2000). English in Today?s Research World. Ann Abor.
|