Vyučující
|
-
Lux Martin, doc. Ing. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Akademické psaní a příprava projektů - úvod 2. Kritické čtení akademických textů 3. Akademické psaní - hlavní kritéria, formy, standardy 4. Psaní kritické recenze jiného textu (1) 5. Psaní kritické recenze jiného textu (2) 6. Psaní abstraktu, anotace, executive summary 7. Diplomová práce - struktura, standardy, kritéria 8. Psaní a hodnocení argumentační eseje (1) 9. Psaní a hodnocení argumentační eseje (2) 10. Psaní a hodnocení argumentační eseje (3) 11. Publikace v odborných časopisech 12. Příprava projektů základního a aplikovaného výzkumu
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Nácvik pohybových a pracovních dovedností
|
Výstupy z učení
|
Cílem kursu je získání kompetencí pro kritické čtení a pro psaní argumentačně přesvědčivých, stylisticky správných a obsahově správně cílených textů včetně textů odborných, například pro psaní diplomových prací, argumentačních esejí, abstraktů a výtahů. Cílem kurzu je rovněž získání kompetencí pro úspěšnou přípravu projektů, zejména v oblasti externě financovaného výzkumu. V obecnější rovině je cílem kursu naučit studenty kriticky zhodnotit cizí texty a psát konzistentní, originální, argumentačně podložené, logicky a stylisticky správné texty v nejrůznějších oblastech praxe, managementu, vzdělávání. Kurs bude veden formou semináře, na kterém studenti sami budou vytvářet, hodnotit a diskutovat texty.
Student po absolvování kursu je schopen kriticky číst texty jiných autorů, včetně textů odborných, a napsat konzistentní a přesvědčivý, argumentačně podložený a správně strukturovaný text v různých oblastech praxe a výzkumu. Student zná základní strukturu odborného textu a je seznámen s etickými principy (plagiátorství), citačními standardy a hlavními kritérii hodnocení odborných textů nebo projektových přihlášek.
|
Předpoklady
|
-
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Esej
1. Písemná zkouška v podobě napsání tří textů v průběhu kurzu (vždy 2-5 normostran): (1) kritické recenze jiného textu, (2) abstraktu/anotace a (3) argumentační eseje. Za zkoušku získají studenti maximálně 80 bodů. 2. Aktivita na semináři: hodnocení a diskuse textů kolegů. Za aktivitu na semináři ziskají studenti maximálně 20 bodů. Maximální počet bodů za kurs je 100 bodů.
|
Doporučená literatura
|
-
Eco, U. (1997). Jak napsat diplomovou práci. Praha.
-
Kubátová, H. (2009). Rukověť autora diplomky. Olomouc.
-
Šanderová, J. (2007). Jak číst a psát odborný text ve společenských vědách. Několik zásad pro začátečníky.. Praha.
|