Vyučující
|
-
Cervera Garcés Fabiola, Mgr.
-
Nemrava Daniel, prof. Mgr. Ph.D.
-
Díaz Martínez Jorge, Mgr. Ph.D.
-
Gallego Díaz Estrella María, Mgr.
-
de Aldama Ordoňez Celia
|
Obsah předmětu
|
Pozornost je zaměřena na výrazné postavy současné latinskoamerické literatury, které se opírají o formální i obsahové transformace J. L. Borgese a dalších renovátorů ve třicátých a čtyřicátých letech 20. století. Začleněni jsou zejména postavy LA "boomu" jako G. García Márquez, Mario Vargas Llosa, José Donoso, Carlos Fuentes aj., blíže se specifikuje problematika fiktivních světů Juana Carlose Onettiho či Juana Rulfa, základní aspekty magického realismu či realismu zázračna v díle Aleja Carpentiera. Na základě literarněvědných teorií se provádí analýza konkrétních textů v originální verzi. Texty se analyzují z hlediska tématu, zápletky, charakterů, imaginace, jazyka, stylu apod.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Domácí příprava na výuku
- 25 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 50 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 25 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Pozornost je zaměřena na výrazné postavy současné latinskoamerické literatury, které se opírají o formální i obsahové transformace J. L. Borgese a dalších renovátorů ve třicátých a čtyřicátých letech 20. století. Začleněni jsou zejména postavy LA "boomu" jako G. García Márquez, Mario Vargas Llosa, José Donoso, Carlos Fuentes aj., blíže se specifikuje problematika fiktivních světů Juana Carlose Onettiho či Juana Rulfa, základní aspekty magického realismu či realismu zázračna v díle Aleja Carpentiera. Na základě literarněvědných teorií se provádí analýza konkrétních textů v originální verzi. Texty se analyzují z hlediska tématu, zápletky, charakterů, imaginace, jazyka, stylu apod.
- Porozumění vývoji hispanoamerické literatury na pozadí společenských a kulturních změn - osvojení si schopnosti pracovat s literární terminologií - zdokonalení dovednosti interpretovat text jako významovou strukturu, aplikovat různé historické i současné metody literární analýzy na konkrétní texty - rozvinutí schopnosti odborné polemiky.
|
Předpoklady
|
Předpokládá se úspěšné zakončení předmětů: Analýza a interpretace lit. textu
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Esej
1. pravidelná docházka a aktivní účast na přednáškách a seminářích 2. příprava na každou hodinu, znalost analyzovaného textu
|
Doporučená literatura
|
-
(2002). Historia de la literatura hispanoamericana IV. Madrid.
-
Donald L. Shaw. (1999). Boom, posboom, posmodernismo. Madrid.
|