Vyučující
|
-
Zajícová Lenka, prof. Mgr. Ph.D.
-
Bidaud Samuel Henri, doc. PhD.
-
Gutiérrez Rubio Enrique, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Souvětí, terminologie, klasifikace. 2. Souvětí souřadné a jeho klasifikace. 3. Souvětí podřadné a jeho klasifikace. 4. Vedlejší věty podmětné. 5. Vedlejší věty předmětné. 6. Vedlejší věty příslovečné. 7. Vedlejší věty přísudkové. 8. Vedlejší věty doplňkové. 9. Diskurzivní částice. 10. Modalita.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Příprava na zkoušku
- 51 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 24 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 50 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Výuka je zaměřena na strukturu a klasifikaci souřadných a podřadných souvětí ve španělštině. Důraz bude kladen na zvláštnosti využití slovesných tvarů při výstavbě španělské věty.
Rozbor všech základních typů španělských souřadných a podřadných souvětí.
|
Předpoklady
|
Absolvování předmětu KRS/SYS1.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou, Ústní zkouška, Rozbor jazykového projevu studenta
účast na hodinách, písemná zkouška
|
Doporučená literatura
|
-
Alarcos Llorach, E. (1994). Gramática de la lengua espanola. Madrid: Espasa Calpe.
-
Bosque, I. - Demonte, V. (1999). Gramática descriptiva de la lengua espanola, I, II, III. Madrid: Espasa Calpe.
-
Gili y Gaya, S. (1960). Curso superior de sintaxis espanola 9a ed.. Barcelona.
-
Gómez Torrego, L. (1997). Gramática didáctica del espanol, 6a ed.. Madrid: Ediciones SM.
-
Hernández Alonso, C. (1970). Sintaxis espanola. Valladolid.
-
Real Academia Espanola. (1973). Esbozo de una nueva gramática de la lengua espanola (3a parte: Sintaxis). Madrid: Espasa Calpe.
-
Seco, M. (1989). Gramática esencial del espanol, 4a ed.. Madrid: Espasa Calpe.
-
Spitzová, E. (1979). Sintaxis espanola (skriptum). Brno: FF MU.
-
Šmilauer, V. (1958). Učebnice větného rozboru (skriptum). Praha: SPN.
-
Zavadil, B. - Čermák, P. (2008). Sintaxis del espanol actual. Praha: Karolinum.
|