Předmět: Současné Španělsko a španělská identita

« Zpět
Název předmětu Současné Španělsko a španělská identita
Kód předmětu KRS/SSPIN
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Španělština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Esparza Daniel, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
V kurzu budou probírány následující bloky: Teoretická část: 1. Teoretické definice kultury: kulturní limity a hlavní studie 2. Teorie národní identity a konstrukce národní kultury 3. Mentalita území: teoretické aspekty longue durée 4. Kultura a globalizace Praktická část: 5. Geografie Španělska 6. Hlavní komunikační prostředky: tisk, televize a rádio 7. Gastronomie 8. Lidové tradice a slavnosti: vznik a vývoj 9. Politická realita Španělska 10. Hlavní současné problémy španělské společnosti 11. Španělská kultura v kontextu globalizace

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
  • Účast na výuce - 26 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 50 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 25 hodin za semestr
Výstupy z učení
Cílem předmětu je podat kulturní, společenský a geografický přehled Španělska. Seznámit se základními aspekty života obyvatelstva, tradicemi, uměním, mýty, sociálními problémy i konflikty a mnoha tajemstvími skrytými a zakořeněnými ve španělské kultuře, jež studenti objeví v průběhu výuky.
Zvládnutí látky v rozsahu specifikovaném v cílech předmětu.
Předpoklady
Žádné.

Hodnoticí metody a kritéria
Didaktický test, Závěrečná zpráva

- Aktivní účast na seminářích (prezentace ve španělštině, cvičení). Povolené jsou 3 neomluvené absence. - Domácí příprava na výuku (četba 25h, vypracování cvičení a prezentace 25h). - Psaná zkouška
Doporučená literatura
  • Beneš, V. - Štěpánek, P. (2002). Španělsko a Španělé. Praha.
  • Esparza, D. (2012). Crisis de identidad y revolución digital.. Salamanca.
  • Chaput, M.C. et alter. (2000). Migraciones e identidades en la Espa?a plural. Madrid.
  • Pérez Viejo, T. (2015). Espana imaginada. Historia de la invención de una nación. Barcelona.
  • Uriz, F. J. - Harling, B. (2000). En el mundo hispánico.. Londres.
  • VV.AA. (2015). Espa?a 2015.: Situación Social. Madrid.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Španělská filologie maior (2024) Kategorie: Filologické vědy 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Španělská filologie minor (2021) Kategorie: Filologické vědy 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Španělská filologie (2019) Kategorie: Filologické vědy 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Španělská filologie maior (2019) Kategorie: Filologické vědy 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Španělská filologie minor (2019) Kategorie: Filologické vědy 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Španělská filologie minor mezifakultní (2021) Kategorie: Filologické vědy 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Španělská filologie maior (2021) Kategorie: Filologické vědy 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Španělská filologie (2024) Kategorie: Filologické vědy 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Španělská filologie (2021) Kategorie: Filologické vědy 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní