Vyučující
|
-
Cervera Garcés Fabiola, Mgr.
-
Zámec Radim, Mgr. Ph.D.
-
Nemrava Daniel, prof. Mgr. Ph.D.
-
Malinová Lenka, Mgr.
-
Hromada Jakub, Mgr. Ph.D.
-
de Aldama Ordoňez Celia
|
Obsah předmětu
|
Obsahem jsou tyto tématické okruhy: Generace roku 1898 a její nejvýznamnější představitelé: Unamuno Azorín, Baroja, Maeztu, generace tzv. synů a vnuků této generace v čele s Ortegou y Gassetem, modernismus ve šp. literatuře, avangardní poezie Generace 27, literatura občanské války v letech 1936-39, drama 20. století v čele s Lorkou, Casonou a Maxem Aubem a současná poezie a próza. Přednáška je doplněna seminářem, jehož náplní je komentovaná četba úryvků děl v originále a analýza stěžejních děl podle zadané četby formou referátů.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Domácí příprava na výuku
- 40 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 25 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 60 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předpokládá absolvování předchozích literárních přednášek 2. bloku. Obsahem jsou tyto tématické okruhy: Generace roku 1898 a její nejvýznamnější představitelé: Unamuno Azorín, Baroja, Maeztu, generace tzv. synů a vnuků této generace v čele s Ortegou y Gassetem, modernismus ve šp. literatuře, avangardní poezie Generace 27, literatura občanské války v letech 1936-39, drama 20. století v čele s Lorkou, Casonou a Maxem Aubem a současná poezie a próza. Přednáška je doplněna seminářem, jehož náplní je komentovaná četba úryvků děl v originále a analýza stěžejních děl podle zadané četby formou referátů.
Schopnost literární analýzy v rámci cíle předmětu.
|
Předpoklady
|
Návaznost na literaturu 19. století.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou, Písemná zkouška
účast na hodinách, písemná zkouška
|
Doporučená literatura
|
-
Barroso G. (1990). Asunción et col.: Introducción a la literatura espaňola..III. Madrid.
-
Bělič, O., Forbelský, J. (1984). Dějiny španělské literatury. Praha.
-
Buckley, R. (1968). Problemas formales de la novela actual. Barcelona: Ed. Península.
-
Concha, de la, V. (1984). Época contemporánea: 1914-1939. In: Francisco RICO: Historia y crítica de la literatura espanola. Barcelona: Ed. Crítica.
-
Forbelský, J. (1999). Španělská literatura 20. století. Praha: Karolinum.
-
Shaw, D. (1997). La Generación del 98. Madrid.
|