Předmět: Vybrané kapitoly ze španělské literatury 2

« Zpět
Název předmětu Vybrané kapitoly ze španělské literatury 2
Kód předmětu KRS/KLS2N
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 2
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Španělština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Bařinová Martina, Mgr. M.A.
  • Samuelle Guillén Diego, Mgr.
  • Riebová Markéta, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Všestranný rozbor španělských literárních (prozaických i poetických) textů na základě teoretických poznatků získaných zejména v teorii literatury a v předmětech věnovaných španělské literatuře. Analyzuje se poválečná tvorba a texty španělského exilu, konce XX. a počátku XXI století, povídky a mikropovídky. Texty se analyzují z hlediska tématu, zápletky, charakterů, imaginace, jazyka, stylu apod. Studenti jsou vedeni k rozvoji kompetencí komparatistiky a schopnosti rozlišit a charakterizovat nejdůležitější vývojové etapy španělské literatury a jejích dominantních estetických projevů. Studenti zpracovávají zadaná témata na základě vlastního studia a předkládají je písemnou formou.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Výstupy z učení
Všestranný rozbor španělských literárních (prozaických i poetických) textů na základě teoretických poznatků získaných zejména v teorii literatury a v předmětech věnovaných španělské literatuře. Analyzuje se poválečná tvorba a texty španělského exilu, konce XX. a počátku XXI století, povídky a mikropovídky. Texty se analyzují z hlediska tématu, zápletky, charakterů, imaginace, jazyka, stylu apod. Studenti jsou vedeni k rozvoji kompetencí komparatistiky a schopnosti rozlišit a charakterizovat nejdůležitější vývojové etapy španělské literatury a jejích dominantních estetických projevů. Studenti zpracovávají zadaná témata na základě vlastního studia a předkládají je písemnou formou.

Předpoklady
Znalost španělštiny, kurz je veden ve španělštině.

Hodnoticí metody a kritéria
Písemná zkouška, Esej, Analýza výkonů studenta

Seminární práce (5 NS), četba beletrie (600 stran) a odborné literatury (100 stran) ve španělštině, účast na výuce.
Doporučená literatura
  • Concha Zardoya. (1978). Poesía espaňola del siglo XX.. Madrid: Gredos.
  • D. Hernández Hernández. (2013). El microrrelato en la literatura espaňola: orígenes históricos: modernismo y vanguardia.. Universidad de La Laguna.
  • J. C. Mainer (ed.). (2010). Historia de la literatura espa?ola: Derrota y restitución de la modernidad, 1929-2010. Barcelona: Editorial Crítica.
  • J. C. Mainer (ed.). (2012). Historia de la literatura espa?ola: El lugar de la literatura espaňola.. Barcelona: Editorial Crítica.
  • J. C. Mainer (ed.). (2011). Historia de la literatura espa?ola: Las ideas literarias, 1214-2010.. Barcelona: Editorial Crítica.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Španělská filologie (2019) Kategorie: Filologické vědy 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Španělská filologie maior (2019) Kategorie: Filologické vědy 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Španělská filologie minor (2019) Kategorie: Filologické vědy 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní