Vyučující
|
-
Calle Bocanegra Rosalía, M.A., Ph.D.
-
Gutiérrez Rubio Enrique, doc. Mgr. Ph.D.
-
Esparza Daniel, Mgr. Ph.D.
-
Cervera Garcés Fabiola, Mgr.
-
Díaz Martínez Jorge, Mgr. Ph.D.
-
Zámec Radim, Mgr. Ph.D.
-
Gallego Díaz Estrella María, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
VV kurzu budou probírány následující tematické bloky: 1. Slovní zásoba: ustálená slovní spojení, zdravotnictví, medicína a lidské tělo 2. Gramatika: předložky por a para (II), předložková slovesa a fráze (II), formy se zvratným slovesem se i bez něj (II), minulé časy v indikativu (II), imperfektum a přítomný čas ve vyprávění, zvláštní použití minulých časů 3. Pravopis a písemný projev: stylistika a textová koheze a koherence, pravidla přízvuku a diakritika (III), popis a vyprávění (II) 4. Reálie: indiánské kultury a jazyky v Latinské Americe
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Domácí příprava na výuku
- 25 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 25 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Hlavním cílem výuky je zlepšování všech čtyř jazykových kompetencí ve španělštině: aktivních (mluvení a psaní) i pasivních (poslech a čtení). Ačkoliv zvládnutí gramatických prvků hraje významnou roli při učení cizího jazyka, zvláštně v rámci filologických studií, speciální důraz se rovněž klade na takzvané komunikativní kompetence studentů. Ty jim umožní komunikačně zvládnout většinu situací, které se mohou vyskytnout ve španělsky mluvících zemích. Výuka se ve všech ohledech řídí principy Společného evropského referenčního rámce pro výuku cizích jazyků.
Upevnění kompetencí společné referenční úrovně B2 a získání úrovně C1: - Poslech: porozumění dlouhým mluveným projevům i bez jasné struktury. Bezproblémové sledování španělské televize a filmů. - Čtení: porozumění textům (faktografickým a beletristickým), odborným článkům, a to i tehdy, když se nevztahují k filologii. - Ústní projev a mluvená interakce: zvládnutí jazyka (pružně a efektivně) pro společenské/pracovní účely a formulace vlastních myšlenek a názorů. Popsaní složitých témat a vyvození vhodných závěrů. - Písemný projev: jasné vyjádření a uspořádání textů, vytváření podrobných dopisů, pojednání nebo zpráv o složitých tématech.
|
Předpoklady
|
Jazyková cvičení 4.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta
1. pravidelná docházka a aktivní účast na cvičeních 2. příprava na každou hodinu
|
Doporučená literatura
|
-
Blanco Canales, A. (2007). Suena 4. Cuaderno de ejercicios. Madrid: Anaya.
-
Blanco Canales, A. (2007). Suena 4. Libro del alumno. Madrid: Anaya.
-
VVAA. (2008). Espaňol Lengua Viva 4. Cuaderno de actividades. Salamanca, Madrid.
-
VVAA. (2008). Espaňol Lengua Viva 4. Libro del alumno. Salamanca, Madrid.
|