Vyučující
|
-
Calle Bocanegra Rosalía, M.A., Ph.D.
-
Esparza Daniel, Mgr. Ph.D.
-
Gutiérrez Rubio Enrique, doc. Mgr. Ph.D.
-
Cervera Garcés Fabiola, Mgr.
-
Zámec Radim, Mgr. Ph.D.
-
Gallego Díaz Estrella María, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
V kurzu budou probírány následující tematické bloky: 1. Slovní zásoba: politika, volný čas 2. Gramatika: indikativ/konjunktiv ve větách podmětných (slovesa pocitu, vůle a ovlivnění, slovesa myšlení, komunikace a vnímání, ser, estar nebo parecer + adjektivum nebo substantivum) a v časových, důsledkových a přípustkových větách; slovesa, která mění význam podle jejich použití v indikativu nebo konjunktivu 3. Pravopis a písemný projev: pravidla přízvuku a diakritika (III), zkratky; prezentace, argumentace (I) 4. Reálie: politické systémy, sport a volný čas
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Domácí příprava na výuku
- 25 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 25 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Hlavním cílem výuky je zlepšování všech čtyř jazykových kompetencí ve španělštině: aktivních (mluvení a psaní) i pasivních (poslech a čtení). Ačkoliv zvládnutí gramatických prvků hraje významnou roli při učení cizího jazyka, zvláště v rámci filologických studií, speciální důraz se rovněž klade na takzvané komunikativní kompetence studentů. Ty jim umožní komunikačně zvládnout většinu situací, které se mohou vyskytnout ve španělsky mluvících zemích. Výuka se ve všech ohledech řídí principy Společného evropského referenčního rámce pro výuku cizích jazyků.
Upevnění kompetencí společné referenční úrovně B2: - Poslech: porozumění delším promluvám, přednáškám a většině televizních programů týkajících se aktuálních témat - Čtení: porozumění článkům a zprávám zabývajícím se současnými problémy a textům současné prózy - Ústní projev a mluvená interakce: účast (plynule a spontánně) na rozhovorech a diskusích o známých tématech s rodilými mluvčími. Zvládnutí vysvětlení vlastního stanoviska k aktuálním otázkám a uvedení výhod a nevýhod různých řešení - Písemný projev: zvládnutí srozumitelných podrobných textů na širokou škálu témat souvisejících s vlastními zájmy
|
Předpoklady
|
Jazyková cvičení 2.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta
1. pravidelná docházka a aktivní účast na cvičeních 2. příprava na každou hodinu
|
Doporučená literatura
|
-
VVAA. (2010). Abanico. Libro del alumno. Madrid.
-
VVAA. (2007). Sueňa 3. Cuaderno de ejercicios B2. Madrid.
-
VVAA. (2007). Sueňa 3. Libro del alumno B2. Madrid.
|