Název předmětu | Jazykový seminář 2 |
---|---|
Kód předmětu | KRS/JS2N |
Organizační forma výuky | Seminář |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 3 |
Vyučovací jazyk | Španělština |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
V kurzu budou probírány následující tematické bloky: 1. Recursos comunicativos. Expresar causa y finalidad. Dar consejos y hacer propuestas. Hablar de sentimientos, del carácter y de la personalidad. Hablar de personas y objetos. Hablar de ciudades: describirlas y comentar cualidades. Hablar de creencias previas sobre algo. Expresar sentimientos positivos, negativos o neutros sobre algo. Expresar condiciones. Establecer condiciones y requisitos. 2. Recursos gramaticales: El pretérito imperfecto de subjuntivo. Algunos usos de por y para. La correlación de tiempos verbales en las frases de relativo. Conectores para matizar, contraponer y desmentir una información. Las oraciones de relativo: el uso de que, quienes, cuyo/-a/-os/-as. El participio de las oraciones de relativo: la voz pasiva. Verbos de percepción y de opinión + indicativo / subjuntivo. Usos de se en oraciones impersonales: se valorará Usos de la voz pasiva. Usos del infinitivo compuesto. El pretérito perfecto de subjuntivo. Construcciones relativas: quienes. Aquellos que, todo aquel que, el/la/los/las que 3. Recursos léxicos: Vocabulario para hablar de las relaciones personales y afectivas. Tribus urbanas. Algunos verbos con preposición. Vocabulario para describir ciudades y del ámbito de los viajes. Política y sociedad. La educación.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení |
Hlavním cílem výuky je zlepšování všech čtyř jazykových kompetencí ve španělštině: aktivních (mluvení a psaní) i pasivních (poslech a čtení). Ačkoliv zvládnutí gramatických prvků hraje významnou roli při učení cizího jazyka, zvláště v rámci filologických studií, speciální důraz se rovněž klade na takzvané komunikativní kompetence studentů. Ty jim umožní komunikačně zvládnout většinu situací, které se mohou vyskytnout ve španělsky mluvících zemích. Výuka se ve všech ohledech řídí principy Společného evropského referenčního rámce pro výuku cizích jazyků.
Získání kompetencí společné referenční úrovně B2: - Poslech: porozumění delším promluvám, přednáškám a většině televizních programů týkajících se aktuálních témat. - Čtení: porozumění článkům a zprávám zabývajícím se současnými problémy a textům současné prózy. - Ústní projev a mluvená interakce: účast (plynule a spontánně) na rozhovorech a diskusích s rodilými mluvčími o známých tématech. Zvládnutí vysvětlení vlastního stanoviska k aktuálním otázkám a uvedení výhod a nevýhod různých řešení. - Písemný projev: zvládnutí srozumitelných podrobných textů na širokou škálu témat souvisejících s vlastními zájmy. |
Předpoklady |
Jazyková cvičení 1.
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Známkou, Ústní zkouška, Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Písemný test
Písemný zápočtový test, odevzdávání krátkých úkolu, účast na výuce. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Španělská filologie maior (2019) | Kategorie: Filologické vědy | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Španělská filologie (2019) | Kategorie: Filologické vědy | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Španělská filologie maior (2024) | Kategorie: Filologické vědy | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Španělská filologie minor (2019) | Kategorie: Filologické vědy | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Španělská filologie maior (2021) | Kategorie: Filologické vědy | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Španělská filologie (2021) | Kategorie: Filologické vědy | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Španělská filologie (2024) | Kategorie: Filologické vědy | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Španělská filologie minor mezifakultní (2021) | Kategorie: Filologické vědy | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Španělská filologie minor (2021) | Kategorie: Filologické vědy | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |