Předmět: Jazykový seminář 2

« Zpět
Název předmětu Jazykový seminář 2
Kód předmětu KRS/JS2N
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Španělština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Calle Bocanegra Rosalía, M.A., Ph.D.
  • Hromada Jakub, Mgr. Ph.D.
  • Cervera Garcés Fabiola, Mgr.
  • Gutiérrez Rubio Enrique, doc. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
V kurzu budou probírány následující tematické bloky: 1. Recursos comunicativos. Expresar causa y finalidad. Dar consejos y hacer propuestas. Hablar de sentimientos, del carácter y de la personalidad. Hablar de personas y objetos. Hablar de ciudades: describirlas y comentar cualidades. Hablar de creencias previas sobre algo. Expresar sentimientos positivos, negativos o neutros sobre algo. Expresar condiciones. Establecer condiciones y requisitos. 2. Recursos gramaticales: El pretérito imperfecto de subjuntivo. Algunos usos de por y para. La correlación de tiempos verbales en las frases de relativo. Conectores para matizar, contraponer y desmentir una información. Las oraciones de relativo: el uso de que, quienes, cuyo/-a/-os/-as. El participio de las oraciones de relativo: la voz pasiva. Verbos de percepción y de opinión + indicativo / subjuntivo. Usos de se en oraciones impersonales: se valorará Usos de la voz pasiva. Usos del infinitivo compuesto. El pretérito perfecto de subjuntivo. Construcciones relativas: quienes. Aquellos que, todo aquel que, el/la/los/las que 3. Recursos léxicos: Vocabulario para hablar de las relaciones personales y afectivas. Tribus urbanas. Algunos verbos con preposición. Vocabulario para describir ciudades y del ámbito de los viajes. Política y sociedad. La educación.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
  • Domácí příprava na výuku - 12.5 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 12.5 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 50 hodin za semestr
Výstupy z učení
Hlavním cílem výuky je zlepšování všech čtyř jazykových kompetencí ve španělštině: aktivních (mluvení a psaní) i pasivních (poslech a čtení). Ačkoliv zvládnutí gramatických prvků hraje významnou roli při učení cizího jazyka, zvláště v rámci filologických studií, speciální důraz se rovněž klade na takzvané komunikativní kompetence studentů. Ty jim umožní komunikačně zvládnout většinu situací, které se mohou vyskytnout ve španělsky mluvících zemích. Výuka se ve všech ohledech řídí principy Společného evropského referenčního rámce pro výuku cizích jazyků.
Získání kompetencí společné referenční úrovně B2: - Poslech: porozumění delším promluvám, přednáškám a většině televizních programů týkajících se aktuálních témat. - Čtení: porozumění článkům a zprávám zabývajícím se současnými problémy a textům současné prózy. - Ústní projev a mluvená interakce: účast (plynule a spontánně) na rozhovorech a diskusích s rodilými mluvčími o známých tématech. Zvládnutí vysvětlení vlastního stanoviska k aktuálním otázkám a uvedení výhod a nevýhod různých řešení. - Písemný projev: zvládnutí srozumitelných podrobných textů na širokou škálu témat souvisejících s vlastními zájmy.
Předpoklady
Jazyková cvičení 1.

Hodnoticí metody a kritéria
Známkou, Ústní zkouška, Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Písemný test

Písemný zápočtový test, odevzdávání krátkých úkolu, účast na výuce.
Doporučená literatura
  • Cano Ginés, A. (2008). Competecia gramatical en uso. B2. Madrid.
  • Corpas, J., Garmendia, A., Sánchez, N., Soriano, C., Sans, N. (2018). Aula internacional 4: Libro del alumno. Barcelona.
  • VVAA. (2010). Abanico. Libro del alumno. Madrid.
  • VVAA. (2007). Sueňa 3. Cuaderno de ejercicios B2. Madrid.
  • VVAA. (2007). Sueňa 3. Cuaderno de ejercicios. Madrid.
  • VVAA. (2007). Sueňa 3. Libro del alumno B2. Madrid.
  • VVAA. (2007). Sueňa 3. Libro del alumno. Madrid.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Španělská filologie maior (2019) Kategorie: Filologické vědy 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Španělská filologie (2019) Kategorie: Filologické vědy 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Španělská filologie maior (2024) Kategorie: Filologické vědy 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Španělská filologie minor (2019) Kategorie: Filologické vědy 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Španělská filologie maior (2021) Kategorie: Filologické vědy 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Španělská filologie (2021) Kategorie: Filologické vědy 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Španělská filologie (2024) Kategorie: Filologické vědy 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Španělská filologie minor mezifakultní (2021) Kategorie: Filologické vědy 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Španělská filologie minor (2021) Kategorie: Filologické vědy 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní