Vyučující
|
-
Calle Bocanegra Rosalía, M.A., Ph.D.
-
Cervera Garcés Fabiola, Mgr.
-
Gutiérrez Rubio Enrique, doc. Mgr. Ph.D.
-
Esparza Daniel, Mgr. Ph.D.
-
Zámec Radim, Mgr. Ph.D.
-
Díaz Martínez Jorge, Mgr. Ph.D.
-
Gallego Díaz Estrella María, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
V kurzu budou probírány následující tematické bloky: 1. Slovní zásoba: počasí, přírodní vědy, frazeologismy, přírodní úkazy, nábytek 2. Gramatika: použití členu, formy se zvratným slovesem se i bez něj (I), osobní zájmena (přímý a nepřímý předmět), zájmena přivlastňovací; předložky časové, místní a pohybové, předložky por a para (I), předložková slovesa a fráze (I), konjunktiv ve vztažných větách 3. Pravopis a písemný projev: pravidla přízvuku a diakritika (II), psaní životopisu, stížnosti 4. Reálie: variantnost klimatu, fauna a flóra ve Španělsku a v Latinské Americe, Barcelona a Buenos Aires
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Příprava na zkoušku
- 25 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 50 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 25 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Hlavním cílem výuky je zlepšování všech čtyř jazykových kompetencí ve španělštině: aktivních (mluvení a psaní) i pasivních (poslech a čtení). Ačkoliv zvládnutí gramatických prvků hraje významnou roli při učení cizího jazyka, zvláště v rámci filologických studií, speciální důraz se rovněž klade na takzvané komunikativní kompetence studentů. Ty jim umožní komunikačně zvládnout většinu situací, které se mohou vyskytnout ve španělsky mluvících zemích. Výuka se ve všech ohledech řídí principy Společného evropského referenčního rámce pro výuku cizích jazyků.
Získání kompetencí společné referenční úrovně B2: - Poslech: porozumění delším promluvám, přednáškám a většině televizních programů týkajících se aktuálních témat. - Čtení: porozumění článkům a zprávám zabývajícím se současnými problémy a textům současné prózy. - Ústní projev a mluvená interakce: účast (plynule a spontánně) na rozhovorech a diskusích s rodilými mluvčími o známých tématech. Zvládnutí vysvětlení vlastního stanoviska k aktuálním otázkám a uvedení výhod a nevýhod různých řešení. - Písemný projev: zvládnutí srozumitelných podrobných textů na širokou škálu témat souvisejících s vlastními zájmy.
|
Předpoklady
|
Jazyková cvičení 1.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou, Ústní zkouška, Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta
1. pravidelná docházka a aktivní účast na cvičeních 2. příprava na každou hodinu
|
Doporučená literatura
|
-
VVAA. (2010). Abanico. Libro del alumno. Madrid.
-
VVAA. (2007). Sueňa 3. Cuaderno de ejercicios B2. Madrid.
-
VVAA. (2007). Sueňa 3. Libro del alumno B2. Madrid.
|