Předmět: Hispanoamerická literatura 20. století 2

« Zpět
Název předmětu Hispanoamerická literatura 20. století 2
Kód předmětu KRS/HAL2
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Španělština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Hromada Jakub, Mgr. Ph.D.
  • Nemrava Daniel, prof. Mgr. Ph.D.
  • Riebová Markéta, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Pozornost je zaměřena na výrazné postavy současné latinskoamerické literatury, které se opírají o formální i obsahové transformace J. L. Borgese a dalších renovátorů ve třicátých a čtyřicátých letech 20. století. Začleněni jsou zejména postavy LA "boomu" jako G. García Márquez, Mario Vargas Llosa, José Donoso, Carlos Fuentes aj., blíže se specifikuje problematika fiktivních světů Juana Carlose Onettiho či Juana Rulfa, základní aspekty magického realismu či realismu zázračna v díle Aleja Carpentiera. Na základě literarněvědných teorií se provádí analýza konkrétních textů v originální verzi. Texty se analyzují z hlediska tématu, zápletky, charakterů, imaginace, jazyka, stylu apod.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
  • Účast na výuce - 25 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 30 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 70 hodin za semestr
Výstupy z učení
Pozornost je zaměřena na výrazné postavy současné latinskoamerické literatury, které se opírají o formální i obsahové transformace J. L. Borgese a dalších renovátorů ve třicátých a čtyřicátých letech 20. století. Začleněni jsou zejména postavy LA "boomu" jako G. García Márquez, Mario Vargas Llosa, José Donoso, Carlos Fuentes aj., blíže se specifikuje problematika fiktivních světů Juana Carlose Onettiho či Juana Rulfa, základní aspekty magického realismu či realismu zázračna v díle Aleja Carpentiera. Na základě literarněvědných teorií se provádí analýza konkrétních textů v originální verzi. Texty se analyzují z hlediska tématu, zápletky, charakterů, imaginace, jazyka, stylu apod.
Schopnost literární klasifikace a příslušné literární analýzy v rámci cíle předmětu.
Předpoklady
Absolvování LA literatury II.

Hodnoticí metody a kritéria
Známkou, Písemná zkouška

účast na hodinách, písemná zkouška
Doporučená literatura
  • Aínsa, F. (1986). Identidad cultural de Iberoamérica en su narrativa. Madrid: Gredos.
  • Bellini, G. (1986). Historia de la literatura hispanoamericana. Madrid: Editorial Castalia.
  • Brančíková, Z., Mohaplová, A. (1991). La prosa hispanoamericana del siglo XX.. Olomouc.
  • Esteban, Á. (1997). Literatura hispanoamericana. Granada.
  • Gálvez Acero, M. (1981). La novela hispanoamericana del siglo XX.. Madrid.
  • Housková, Anna. (1998). Imaginace Hispánské Ameriky. Praha.
  • Lukavská, E. (2000). "Zázračné reálno" Magický realismus (Alejo Carpentier versus Gabriel Barcía Márquez). Brno: Host.
  • Marco, J. (1987). Literatura hispanoamericana. Madrid: Ed. Espasa Calpe.
  • Shaw, D. L. (1999). Nueva narrativa hispanoamericana. Madrid: Cátedra.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr