Vyučující
|
-
Oudová Anna, Bc.
-
Greplová Ivona, Bc.
-
Rybnikářová Lenka, Mgr.
-
Nemrava Daniel, prof. Mgr. Ph.D.
-
Zámec Radim, Mgr. Ph.D.
-
Nováková Marie, Bc.
-
Dvořáková Klára, Bc.
-
Marková Daniela, Bc.
-
Jurajdová Zuzana, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
V kurzu budou probírány následující tematické bloky: ? Slovní zásoba: příroda, výmluvy ? Gramatika: budoucí čas, zájmena zvratná, minulý čas (I), participium ? Pravopis a písemný projev: pravopis (IV), krátké eseje (II) ? Reálie: Andalusie, kino a divadlo, španělské a latinskoamerické malířství
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Příprava na zkoušku
- 25 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 25 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 25 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Hlavním cílem výuky je zlepšování všech čtyř jazykových kompetencí ve španělštině, jak aktivních (mluvení a psaní), tak pasivních (poslech a čtení). Ačkoliv zvládnutí gramatických prvků hraje významnou roli při učení cizího jazyka, zvláštně v rámci filologických studií, speciální důraz se rovněž klade na takzvané komunikativní kompetence studentů. Ty jim umožní komunikačně zvládnout většinu situaci, které se mohou vyskytnout ve španělsky mluvících zemích. Výuka se ve všech ohledech řídí principy Společného evropského referenčního rámce pro výuku cizích jazyků.
Upevnění kompetencí společné referenční úrovně A1 a získáni úrovně A2: - Poslech: Porozumění frázím a nejběžnější slovní zásobě vztahující se k oblastem, které se mě bezprostředně týkají (např. základní informace o mně a mé rodině, o nakupování, místopisu, zaměstnání) - Čtení: Porozumění krátkým jednoduchým textům - Ústní projev a mluvená interakce: Zvládnutí komunikace v jednoduchých běžných situacích vyžadujících jednoduchou přímou výměnu informací o známých tématech a činnostech. - Písemný projev: Zvládnutí krátkých jednoduchých poznámek a zpráv týkajících se mých základních potřeb.
|
Předpoklady
|
Podmíněno absolvováním předmětu Další románský jazyk 3 - španělština
KRS/DRJ3
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou, Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta
1. pravidelná docházka a aktivní účast na cvičeních 2. příprava na každou hodinu
|
Doporučená literatura
|
-
Kolektiv autorů. (2003). Nuevo Ven 1. Libro del alumno. Madrid.
|