Vyučující
|
-
Melicherčíková Jana, Bc.
-
Kožaková Zlata, Bc.
-
Povová Barbora, Mgr.
-
Nemrava Daniel, prof. Mgr. Ph.D.
-
Suttnerová Andrea, Mgr.
-
Hromada Jakub, Mgr. Ph.D.
-
Benčičová Markéta, Mgr.
-
Řihošková Iva, Mgr.
-
Zámec Radim, Mgr. Ph.D.
-
Ďaďová Zuzana, Mgr.
-
Martinová Kateřina, Mgr.
-
Rybnikářová Lenka, Mgr.
-
Ježová Romana, Bc.
-
Iridiani Hana, Mgr.
-
Farská Petra, Mgr.
-
Marková Daniela, Bc.
-
Kýr Gabriel, Mgr.
-
Podhajská Daniela, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
V kurzu budou probírány následující bloky: ? Slovní zásoba: povolání, národnosti, čísla, orientace ve městě, dopravní prostředky. ? Gramatika: Pravidla španělské výslovnosti, španělská abeceda, rod, vykání, plurál, prézens v indikativu, určité a neurčité členy, nepravidelná slovesa (I) ? Pravopis a písemný projev: pravopis (I) ? Reálie: Španělsko a Latinská Amerika, bydlení
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Účast na výuce
- 25 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 25 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Hlavním cílem výuky je zlepšování všech čtyř jazykových kompetencí ve španělštině, jak aktivních (mluvení a psaní), tak pasivních (poslech a čtení). Ačkoliv zvládnutí gramatických prvků hraje významnou roli při učení cizího jazyka, zvláštně v rámci filologických studií, speciální důraz se rovněž klade na takzvané komunikativní kompetence studentů. Ty jim umožní komunikačně zvládnout většinu situací, které se mohou vyskytnout ve španělsky mluvících zemích. Výuka se ve všech ohledech řídí principy Společného evropského referenčního rámce pro výuku cizích jazyků.
Získání kompetencí společné referenční úrovně A1: - Poslech: Porozumění známým slovům a zcela základním frázím týkajícím se mé osoby a mé rodiny - Čtení: Porozumění známým jménům, slovům a velmi jednoduchým větám, například na vývěskách, plakátech nebo v katalozích. - Ústní projev a mluvená interakce: Zvládnutí jednoduché komunikace - Písemný projev: Zvládnutí stručných jednoduchých textů na pohlednici, například pozdrav z dovolené
|
Předpoklady
|
Žádné.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Systematické pozorování studenta
1. pravidelná docházka a aktivní účast na cvičeních 2. příprava na každou hodinu
|
Doporučená literatura
|
-
Kolektiv autorů. (2003). Nuevo Ven 1. Libro del alumno. Madrid.
|