Předmět: Další románský jazyk (španělština) 1

« Zpět
Název předmětu Další románský jazyk (španělština) 1
Kód předmětu KRS/DRJ1
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština, Španělština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Melicherčíková Jana, Bc.
  • Kožaková Zlata, Bc.
  • Povová Barbora, Mgr.
  • Nemrava Daniel, prof. Mgr. Ph.D.
  • Suttnerová Andrea, Mgr.
  • Hromada Jakub, Mgr. Ph.D.
  • Benčičová Markéta, Mgr.
  • Řihošková Iva, Mgr.
  • Zámec Radim, Mgr. Ph.D.
  • Ďaďová Zuzana, Mgr.
  • Martinová Kateřina, Mgr.
  • Rybnikářová Lenka, Mgr.
  • Ježová Romana, Bc.
  • Iridiani Hana, Mgr.
  • Farská Petra, Mgr.
  • Marková Daniela, Bc.
  • Kýr Gabriel, Mgr.
  • Podhajská Daniela, Mgr.
Obsah předmětu
V kurzu budou probírány následující bloky: ? Slovní zásoba: povolání, národnosti, čísla, orientace ve městě, dopravní prostředky. ? Gramatika: Pravidla španělské výslovnosti, španělská abeceda, rod, vykání, plurál, prézens v indikativu, určité a neurčité členy, nepravidelná slovesa (I) ? Pravopis a písemný projev: pravopis (I) ? Reálie: Španělsko a Latinská Amerika, bydlení

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
  • Účast na výuce - 25 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 25 hodin za semestr
Výstupy z učení
Hlavním cílem výuky je zlepšování všech čtyř jazykových kompetencí ve španělštině, jak aktivních (mluvení a psaní), tak pasivních (poslech a čtení). Ačkoliv zvládnutí gramatických prvků hraje významnou roli při učení cizího jazyka, zvláštně v rámci filologických studií, speciální důraz se rovněž klade na takzvané komunikativní kompetence studentů. Ty jim umožní komunikačně zvládnout většinu situací, které se mohou vyskytnout ve španělsky mluvících zemích. Výuka se ve všech ohledech řídí principy Společného evropského referenčního rámce pro výuku cizích jazyků.
Získání kompetencí společné referenční úrovně A1: - Poslech: Porozumění známým slovům a zcela základním frázím týkajícím se mé osoby a mé rodiny - Čtení: Porozumění známým jménům, slovům a velmi jednoduchým větám, například na vývěskách, plakátech nebo v katalozích. - Ústní projev a mluvená interakce: Zvládnutí jednoduché komunikace - Písemný projev: Zvládnutí stručných jednoduchých textů na pohlednici, například pozdrav z dovolené
Předpoklady
Žádné.

Hodnoticí metody a kritéria
Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Systematické pozorování studenta

1. pravidelná docházka a aktivní účast na cvičeních 2. příprava na každou hodinu
Doporučená literatura
  • Kolektiv autorů. (2003). Nuevo Ven 1. Libro del alumno. Madrid.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Italština a italská kultura (2021_2024) Kategorie: Filologické vědy - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Italská filologie (2016) Kategorie: Filologické vědy - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Portugalská filologie (2015) Kategorie: Filologické vědy 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní