Vyučující
|
-
Gutiérrez Rubio Enrique, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
V kurzu budou probírány následující tematické bloky: 1. Dějiny španělského vzdělávacího systému 2. Metodologické přístupy a didaktické modely v průběhu historie 3. Psycholingvistika a její vztah k didaktice cizích jazyků 4. Výhody komunikativního přístupu a jeho uplatnění v praxi 5. Pojmy error, falta a interlengua. 6. Jazyková interference ve výuce španělštiny pro Čechy 7. Literatura, divadlo a kinematografie ve výuce španělštiny 8. Výuka jazyků ve 21. století
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Účast na výuce
- 25 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 12.5 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 12.5 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 50 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem tohoto předmětu je prohloubit znalosti týkající se metodologie výuky a učení španělštiny jako cizího jazyka, se kterými se studenti poprvé setkali v rámci Didaktiky španělštiny 1. V tomto případě se klade důraz na teoretické principy didaktiky.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta
Písemná zkouška, prezentace, četba odborného textu ve španělštině (cca 200 stran), účast na výuce.
|
Doporučená literatura
|
-
Instituto Cervantes. (1994). Plan Curricular del Instituto Cervantes. Madrid: Instituto Cervantes.
-
Ministerio de Educación, Cultura y Deporte. (2002). Marco común europeo de referencia para las lenguas: aprendizaje, enseňanza, evaluación. Madrid.
-
Moya Guijarro, J. A. (2006). La enseňanza de las lenguas extranjeras en el marco europeo. Cuenca.
-
Suso López, J., Fernández Fraile, M. E. (2001). La didáctica de la lengua extranjera. Granada.
|