Předmět: Didaktika španělštiny 2

« Zpět
Název předmětu Didaktika španělštiny 2
Kód předmětu KRS/DID2N
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Španělština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Gutiérrez Rubio Enrique, doc. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
V kurzu budou probírány následující tematické bloky: 1. Dějiny španělského vzdělávacího systému 2. Metodologické přístupy a didaktické modely v průběhu historie 3. Psycholingvistika a její vztah k didaktice cizích jazyků 4. Výhody komunikativního přístupu a jeho uplatnění v praxi 5. Pojmy error, falta a interlengua. 6. Jazyková interference ve výuce španělštiny pro Čechy 7. Literatura, divadlo a kinematografie ve výuce španělštiny 8. Výuka jazyků ve 21. století

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
  • Účast na výuce - 25 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 12.5 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 12.5 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 50 hodin za semestr
Výstupy z učení
Cílem tohoto předmětu je prohloubit znalosti týkající se metodologie výuky a učení španělštiny jako cizího jazyka, se kterými se studenti poprvé setkali v rámci Didaktiky španělštiny 1. V tomto případě se klade důraz na teoretické principy didaktiky.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta

Písemná zkouška, prezentace, četba odborného textu ve španělštině (cca 200 stran), účast na výuce.
Doporučená literatura
  • Instituto Cervantes. (1994). Plan Curricular del Instituto Cervantes. Madrid: Instituto Cervantes.
  • Ministerio de Educación, Cultura y Deporte. (2002). Marco común europeo de referencia para las lenguas: aprendizaje, enseňanza, evaluación. Madrid.
  • Moya Guijarro, J. A. (2006). La enseňanza de las lenguas extranjeras en el marco europeo. Cuenca.
  • Suso López, J., Fernández Fraile, M. E. (2001). La didáctica de la lengua extranjera. Granada.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Španělská filologie se specializací na Latinskou Ameriku (2019) Kategorie: Filologické vědy 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Španělská filologie se specializací na tlumočnictví a překlad (2020) Kategorie: Filologické vědy 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Španělská filologie (2019) Kategorie: Filologické vědy 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní