Předmět: Didaktika španělštiny 1

« Zpět
Název předmětu Didaktika španělštiny 1
Kód předmětu KRS/DID1N
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Španělština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Calle Bocanegra Rosalía, M.A., Ph.D.
  • Gutiérrez Rubio Enrique, doc. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
V kurzu budou probírány následující tematické bloky: 1. Struktura španělského vzdělávacího systému 2. Společný evropský referenční rámec (učení, vyučování, hodnocení) 3. Referenční úrovně 4. Plánování vyučovacích jednotek 5. Projektová výuka 6. DELE (Diploma de Espaňol como Lengua Extranjera) 7. Učebnice španělštiny 8. Nové technologie ve výuce cizích jazyků

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
  • Účast na výuce - 25 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 12.5 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 50 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 12.5 hodin za semestr
Výstupy z učení
Cílem tohoto předmětu je seznámit studenty s metodologií výuky a učení španělštiny jako cizího jazyka. Předmět je rozdělen do několika modulů, z nichž každý podléhá zvláštní evaluaci tak, aby studenti mohli průběžně upevňovat své znalosti a prokázali své schopnosti při vedení vlastní výuky.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta

Písemná zkouška, prezentace, četba odborného textu ve španělštině (cca 200 stran), účast na výuce.
Doporučená literatura
  • Instituto Cervantes. (1994). Plan Curricular del Instituto Cervantes. Madrid: Instituto Cervantes.
  • Ministerio de Educación, Cultura y Deporte. (2002). Marco común europeo de referencia para las lenguas: aprendizaje, enseňanza, evaluación. Madrid.
  • Moya Guijarro, J. A. (2006). La enseňanza de las lenguas extranjeras en el marco europeo. Cuenca.
  • Suso López, J., Fernández Fraile, M. E. (2001). La didáctica de la lengua extranjera. Granada.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Španělská filologie se specializací na tlumočnictví a překlad (2020) Kategorie: Filologické vědy 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Španělská filologie (2019) Kategorie: Filologické vědy 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Španělská filologie se specializací na Latinskou Ameriku (2019) Kategorie: Filologické vědy 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní