Vyučující
|
-
Calle Bocanegra Rosalía, M.A., Ph.D.
-
Gutiérrez Rubio Enrique, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
V kurzu budou probírány následující tematické bloky: 1. Struktura španělského vzdělávacího systému 2. Společný evropský referenční rámec (učení, vyučování, hodnocení) 3. Referenční úrovně 4. Plánování vyučovacích jednotek 5. Projektová výuka 6. DELE (Diploma de Espaňol como Lengua Extranjera) 7. Učebnice španělštiny 8. Nové technologie ve výuce cizích jazyků
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Účast na výuce
- 25 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 12.5 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 50 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 12.5 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem tohoto předmětu je seznámit studenty s metodologií výuky a učení španělštiny jako cizího jazyka. Předmět je rozdělen do několika modulů, z nichž každý podléhá zvláštní evaluaci tak, aby studenti mohli průběžně upevňovat své znalosti a prokázali své schopnosti při vedení vlastní výuky.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta
Písemná zkouška, prezentace, četba odborného textu ve španělštině (cca 200 stran), účast na výuce.
|
Doporučená literatura
|
-
Instituto Cervantes. (1994). Plan Curricular del Instituto Cervantes. Madrid: Instituto Cervantes.
-
Ministerio de Educación, Cultura y Deporte. (2002). Marco común europeo de referencia para las lenguas: aprendizaje, enseňanza, evaluación. Madrid.
-
Moya Guijarro, J. A. (2006). La enseňanza de las lenguas extranjeras en el marco europeo. Cuenca.
-
Suso López, J., Fernández Fraile, M. E. (2001). La didáctica de la lengua extranjera. Granada.
|